Ha mort un ciclista en un accident amb un autobús del TIB
L'autobús ha envestit un grup de ciclistes, per causes que s'investiguen, i deixa fins a set persones ferides de diversa consideració

La ministra, que aquest dijous ha estat a Mallorca, ha dit que avançar en el procés de vacunació serà essencial perquè hi hagi temporada a l'estiu
El certificat de vacunació europeu serà clau perquè hi hagi temporada turística a l’estiu. És el que ha expressat aquest dijous la ministra d’Indústria, Comerç i Turisme, després d’una reunió de feina amb el Govern, Consells Insulars, sector turístic, patronals i sindicats en un hotel de Platja de Palma. Reyes Maroto no ha descartat que les illes siguin pioneres en la implementació del passaport de vacunació, però l’objectiu de l’executiu central és que s’apliqui a totes les comunitats al mateix temps.
Maroto ha remarcat que també serà necessari avançar en el procés de vacunació. Des del govern, preveuen que entre un 30 i un 40% de la població estigui immunitzada a finals de primavera. A més, ha dit que s’està fent feina perquè la temporada d’estiu sigui una realitat, però que no volen “generar falses expectatives“.
Respecte del turisme per Setmana Santa, que arribarà principalment des de l’estranger, la ministra ha insistit que no tenen les eines per frenar-lo i demanen prudència. La Comissió Europea, ha insistit, té la clau per canviar els protocols i el Govern només pot limitar la mobilitat dins el territori espanyol.
A la trobada també s’ha posat damunt la taula la canalització dels fons europeus i estatals per reactivar l’economia de les illes. Armengol ha destacat les ajudes directes que arribaran a la nostra comunitat.
La Federació Empresarial Hotelera de Mallorca demana agilitzar-ne l’accés. Precisament, Reyes Maroto ha anunciat que a partir de la setmana que ve es posarà en marxa la web Reactivatur, on les empreses podran consultar totes les ajudes estatals i autonòmiques disponibles.
Representants del teixit empresarial de les illes han reclamat, a la ministra de turisme Reyes Maroto, més ajudes directes per salvar els llocs de feina a l’arxipèlag. També que els doblers arribin com més aviat millor.
Ha estat en una reunió a la seu de la Cambra de Comerç, on els empresaris també han demanat agilitat en el procés de vacunació i una campanya de conscienciació de la ciutadania per fer una desescalada prudent. Quant a la indústria, han demanat incloure, als Pressupostos Generals de l’Estat, el Règim Especial de les Balears.
Durant la seva visita a Mallorca, Reyes Maroto també ha visitat les instal·lacions de les empreses Astilleros Mallorca i Servicios Técnicos Portuarios (STP) per conèixer de primera mà la situació d’aquest sector.
Reyes Maroto hi ha parlat amb els directius i els treballadors i s’ha interessat per les novetats tècniques que fan servir. A les visites l’han acompanyat la presidenta Francina Armengol, el conseller de Transició Energètica, Juan Pedro Yllanes i el president de l’autoritat portuària, Francesc Antich.
L'autobús ha envestit un grup de ciclistes, per causes que s'investiguen, i deixa fins a set persones ferides de diversa consideració
El succés, segons la informació del SAMU, ha tengut lloc aquest dilluns matí
De moment, la pana no està afectant el sistema elèctric de les Balears
El conductor d'un dels cotxes implicats ha donat positiu en la prova d'alcoholèmia