La intenció del Govern espanyol, segons el seu delegat a les Illes, és que l'acollida de migrants menors sigui una "realitat compartida" per totes les comunitats autònomes
El delegat del Govern espanyol a les Illes, Alfonso Rodríguez, ha augurat que les Balears puguin demanar ajuda, si enguany continua el mateix flux migratori, perquè la resta de les comunitats autònomes puguin rebre menors migrants en cas que els serveis a les Illes es desbordin. Un fet que també han advertit des dels consells i el Govern balear.
Rodríguez s’ha expressat així per destacar que la voluntat amb què treballa el Govern d’Espanya, després de modificar-se l’article 35 de la llei d’estrangeria, és que “l’acollida de migrants menors sigui una realitat compartida per totes les comunitats autònomes”, ja que, segons ha reiterat, les competències sobre menors són autonòmiques que, en el cas de les Balears, estan transferides als consells insulars. D’aquesta manera, ha dit, s’ha fet el repartiment dels infants estrangers sense acompanyants de les Canàries. Una situació que, segons ha indicat Alfonso Rodríguez, pot passar a les Balears, si aquest 2025 es repeteixen les xifres que l’any passat, i per tant, les autonomies hauran de participar de l’acollida.
El delegat del Govern espanyol a les Illes ha fet aquestes declaracions després d’assistir a la Junta Local de Seguretat de Formentera en què el Consell li ha reclamat més mitjans i recursos per poder donar resposta a la crisi migratòria.
Ha estat seleccionat d'entre una vintena de directors amateurs. Oferirà un concert el mes de juny a la Misericòrdia
Un dels cupons venuts ha estat premiat amb 500.000 euros i quatre més amb 35.000 euros cadascun
Ha estat la convidada de la desena edició del concert anual Gospel Experience, de la Coral Moments a Cor
Tracten temes com la salut mental, la inclusió laboral, les separacions conflictives, els joves que migren sols o el procés d'anar a una residència de gent gran