Ara va de bo, Ciutadella
Aquest dimarts migdia, com és tradició, el fabioler Sebastià Salort ha demanat permís al caixer senyor, Ignasi Saura, per iniciar el replec i donar el sus al bienni 2026-2027
Narra la història de dos joves menorquins, na Francina i en Joan, que volen obrir-se camí a la vida adulta fent el que més els agrada: cuinar i pescar
194
La productora Bendito Films representarà Menorca, per segon any consecutiu, al concurs internacional Food Film Menu 2022. “A food and love story”, el curtmetratge presentat a l’edició anterior, ja rebé el premi com a millor peça audiovisual d’aquest mateix certamen, organitzat per l’Institut Internacional de Gastronomia, Cultura, Art i Turisme. “Sa caseta de vorera” és el títol del guió que ha presentat la productora i que ara convertirà en film per presentar-lo a l’edició d’enguany. Ha estat escollit pel Consell entre altres propostes i narra la història de dos joves menorquins, na Francina i en Joan, que volen obrir-se camí a la vida adulta fent el que més els agrada: cuinar i pescar. Un guió escrit per Laura Tresserras i de Gilbert González.
El somni de na Francina és arribar a ser pescadora d’arts menors. Estima la mar i les espècies que hi habiten, mentre que en Joan, desitja obrir el seu restaurant i convertir-lo en un punt de referència de la cuina menorquina emprant productes ecològics cultivats al lloc familiar. Una platja del nord de Menorca, la formatgeria d’un lloc, el port de Fornells, una caseta de vorera… Són alguns dels escenaris que apareixen a la historia d’amistat d’aquests dos joves units per l’amor a la mar i la cuina.
El ‘Food Film Menu’ té com a objectiu principal difondre la importància de la diversitat gastronòmica en l’àmbit del patrimoni cultural i el desenvolupament sostenible; contribuir a promocionar les Regions Europees de Gastronomia i promoure els aliments locals i productes artesanals; així com animar a joves directors de cinema a convertir-se en ambaixadors de les seves regions.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Aquest dimarts migdia, com és tradició, el fabioler Sebastià Salort ha demanat permís al caixer senyor, Ignasi Saura, per iniciar el replec i donar el sus al bienni 2026-2027
El foc que es manté actiu és l'originat a la zona de Can Milec, a Muro, on mitjans de l'Ibanat romandran durant tota la nit sobre el terreny fent tasques de vigilància