El xofer ha donat negatiu en alcohol i drogues i tot apuntaria a una errada mecànica com a causa de l'accident. No es descarta, tampoc, un excés de velocitat
Foto: EFE / Cati Cladera
177La Guàrdia Civil de Trànsit investiga les causes de l’accident de l’autocar amb 52 passatgers, més el conductor, turistes de l’Imserso, que, en sortir de la carretera en el quilòmetre 5 entre Sant Llorenç i Son Servera, es precipità des de dos mestres d’altura, i el vehicle quedà capgirat sobre un dels seus costats. El fet que tots els viatgers duguessin posat el cinturó de seguretat evità la tragèdia.
En total, són 24 els ferits, dels quals 7 van tenir la consideració de greu i un de molt greu. Segons la darrera actualització, ara mateix hi ha dos ferits ingressats a l’Hospital de Son Espases, dos a l’Hospital de Manacor i un a Son Llàtzer. La víctima amb lesions més greus, una dona de Saragossa que va patir diverses fractures, evoluciona favorablement a Son Espases i els responsables del seu seguiment estudien traslladar-la a la capital aragonesa. Segon fonts d’IB3 Notícies, un familiar d’aquesta dona ja es troba a Mallorca des d’ahir dilluns mateix.
El xofer, que ha donat negatiu en les proves d’alcohol i drogues, hauria apuntat a una errada mecànica com a causa de l’accident. No es descarta, tampoc, un excés de velocitat. Un portaveu de la Guàrdia Civil ha indicat que els investigadors estan a l’espera de l’anàlisi tècnica de les dades registrades en l’autobús per a establir les causes de l’accident, en el qual no va intervenir cap altre vehicle.
Emergències ha habilitat el telèfon 900 712 112 per atendre les famílies dels afectats, turistes de l’Imserso, que viatjaven en aquest autobús per visitar les coves d’Artà. Segons han informat a EFE fonts de la Delegació del Govern, 22 dels 52 membres del grup provenien de Saragossa, 13 procedien de Lugo, 3 de la Corunya, 6 de Santa Cruz de Tenerife i 8 de Salamanca. Segons la tècnica de la Direcció General d’Emergències, Empar Benlloch, ja s’ha activat el dispositiu per organitzar l’arribada dels familiars de les víctimes a Mallorca.
Després de l’accident d’ahir, devers les 17.30 hores, es va procedir a retirar l’autobús de la zona.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
El pagès lidera un grup de socis que vol adquirir el 51% de l’empresa per 800.000 euros amb l’objectiu de garantir la continuïtat de la indústria
El conductor ha xocat contra un pal de la catenària del tramvia
La reforma ha suposat una inversió de 3,4 milions d'euros