El Ministeri de l'Interior es reunirà de nou amb el sector dia 4 d'octubre
Imatge d'arxiu.
37Finalment, i després de les crítiques rebudes pel sector, el Ministeri de l’Interior retarda a dia 2 de desembre l’entrada en vigor del nou registre de viatgers. Una mesura que, en un primer moment, s’havia de començar a aplicar a partir de dia primer d’octubre. I que preveu ampliar les dades que es demanen als turistes, com ara el número de targeta de crèdit.
El retard, segons explica Interior, es deu a motius tècnics i es fa amb l’objectiu de millorar la transmissió de dades entre els establiments ubicats a les comunitats que tenen policia autonòmica. La setmana passada, agències de viatges i empresaris hotelers varen criticar el nou registre, perquè asseguren que és incompatible amb el reglament de la Unió Europea i que suposa inseguretat jurídica. També destacaven que no el podrien seguir perquè la tecnologia que tenen no està adaptada a les noves peticions de dades personals. El Ministeri de l’Interior es reunirà de nou amb el sector dia 4 d’octubre.
El succés, segons la informació del SAMU, ha tengut lloc aquest dilluns matí
Segons fonts de la Guàrdia Civil, el succés ha ocorregut a les 17.45 hores en un establiment de menjar tradicional molt conegut
De moment, la pana no està afectant el sistema elèctric de les Balears
Es tracta d'un britànic de 40 anys