Un pràctic cau a la mar al dic de Son Blanc de Ciutadella mentre ajudava a maniobrar un ferri
Per sort, tot va quedar en un ensurt: l'home de 57 anys ja és a ca seva i es troba bé
L'entitat duu a terme activitats també a les escoles per intentar conscienciar la població de la importància de fer un canvi cap al comerç just
Foto: s'Altra Senalla Manacor
272La botiga s’Altra Senalla de Manacor arriba al quart de segle. vint-i-cinc anys de venda de productes de comerç just i en què també han hagut de fer front a la crisi generada per la pandèmia. Amb el confinament, les vendes varen baixar fins a un 20 %, però a poc a poc, i amb la campanya de Nadal, l’activitat a la botiga s’ha anat reactivant.
El comerç just aposta pel consum responsable i conscient i vol combatre la desigualtat que hi ha entre el que paguen els consumidors per un producte i el que reben els agricultors per la seva feina. Per això, els productes de comerç just són una mica més elevats de preu dels que hi ha al comerç tradicional.
“Darrere un producte de comerç just no hi ha ni explotació laboral, ni discriminació per raons de gènere, ni explotació infantil. Per tant, el respecte a la persona és una de les màximes. Així ho ha explicat Elisabet Vaquer, educadora per a la Transformació Social de S’Altra Senalla a Manacor. Vaquer també assegura que un dels problemes de la societat actual és que està acostumada a consumir barat sense pensar en les conseqüències que té, ni com s’ha elaborat el producte.
L’entitat duu a terme activitats també a les escoles per intentar conscienciar la població de la importància de fer un canvi cap al comerç just. Vaquer creu, però que aquest canvi de mentalitat no s’aconsegueix d’un dia per l’altre. “Ens han enganat massa vegades. Hi ha persones que posen en dubte que darrere el segell de comerç just i hi ha un tracte respectuós i digne a les persones i al medi ambient. Tot i aquest escenari, però, Vaquer no perd l’esperança que finalment hi hagi un canvi. “És una feina de petites passes. És anar obrint els ulls i veure com a societat de quina manera volem consumir”.
A la botiga s’Altra Senalla, a Manacor, s’hi poden trobar diversitat de productes. Alimentació, com el cacau i la xocolata, també artesania i roba.
Per sort, tot va quedar en un ensurt: l'home de 57 anys ja és a ca seva i es troba bé
Ha estat per casualitat que al mateix edifici del nucli costaner de Son Servera, on es va cremar ahir un pis, la Guàrdia Civil ha fet escorcolls i ha detingut una persona, vinculada als baixos
Hi ha risc que pugui desprendre's més material, per la qual cosa tots els infants romanen confinats a les aules com a mesura de precaució
La família havia demanat la col·laboració ciutadana per poder trobar-lo