Intervenen més de 1.600 falsificacions a Porto Cristo
La Guàrdia Civil ha inspeccionat dos comerços i investiga quatre persones per delictes contra la propietat intel·lectual

El president del Govern central ha intervingut en el Fòrum Econòmic Mundial i ha reclamat un alto el foc immediat a Gaza
El president del Govern central, Pedro Sánchez, ha duit aquest dimecres al Fòrum Econòmic de Davos la necessitat que hi hagi un “reconeixement internacional” de l’Estat palestí que, juntament amb Israel, permeti viure els dos pobles “en pau i seguretat”.
Aquest ha estat un dels missatges que ha exposat a la seva intervenció davant el ple d’aquest Fòrum Econòmic Mundial, després de mantenir durant la jornada una sèrie de reunions amb directius de multinacionals en què ha defensat Espanya com a lloc idoni per invertir.
El cap de l’Executiu ha lamentat la situació que es viu a Gaza, on ha dit que 24.000 persones han mort en només cent dies, i centenars de milers estan a punt d’una catàstrofe humanitària i “a punt de perdre l’esperança”.
Legitimitat
Tot seguit ha reiterat la legitimitat d’Israel per defensar-se d’un atac terrorista “vil i monstruós” com el de Hamas, però alhora ha exigit que la resposta respecti el dret internacional humanitari.
Per això, ha defensat la necessitat d’un alto el foc immediat i de convocar una conferència internacional per engegar una solució definitiva a aquest conflicte, i que es reconegui l’existència de dos estats, Israel i Palestina, que visquin en pau i seguretat.
“Vull fer-ho perquè cal posar fi a aquest drama humà. Perquè el curs actual dels esdeveniments -ha subratllat el president- no ajudarà ni el poble palestí ni l’israelià”.
Comerç i prosperitat
La seguretat de les cadenes mundials de subministrament, el comerç, la prosperitat, l’estabilitat de tot l’Orient Mitjà i la continuïtat de l’ordre multilateral també està en joc, ha argumentat el cap de l’Executiu central. “La futura estabilitat del món s’està decidint a Ucraïna i Gaza mentre parlem”, ha advertit el president Sánchez.
Per aquest motiu, Sánchez ha alertat els presents: “No ens podem equivocar com ens equivoquem en altres llocs. Hem de ser coherents i defensar els mateixos principis i valors on i quan es produeixi una infracció. Hem d’impulsar el diàleg, l’estat de dret i la pau”, ha conclòs.
La Guàrdia Civil ha inspeccionat dos comerços i investiga quatre persones per delictes contra la propietat intel·lectual
La zona roman amb bandera groga mentre cerquen l'animaló
Travessava el pas de vianants amb la seva família quan un cotxe els ha envestit
Vuit persones han resultat ferides, entre les quals dues dones traslladades en estat crític a l'hospital de Son Espases