Barrumbada en pocs minuts a Eivissa i Mallorca
L'Aemet ha activat, entre les 08.00h i les 11.00h, l'avís taronja a la Tramuntana, est i sud de Mallorca; ara només està activat l'avís groc a Menorca
S'han descrit 200 símptomes diferents de la COVID persistent
És encara una malaltia recent que no té un tractament global, sinó que només es tracten els diferents símptomes, que poden arribar a ser més de 200. “A nivell general, la gent descriu calfreds, malestar general, fatiga i, per exemple, a nivell neuròlogic molts es queixen de mal de cap o de pèrdua de memòria” apunta el metge internista de l’Hospital Comarcal d’Inca, Joan Francesc Jofre.
Es desconeix, de moment, la causa que el provoca, però els experts sanitaris creuen que es deu a alteracions de la funció immunològica o a la dificultat per eliminar el virus del cos. Tenir símptomes persistents després de tenir una malaltia no és nou. Passa, per exemple, amb la mononucleosi, que de vegades deixa els pacients amb molta fatiga durant mesos. Per ser considerat, però, com a covid persistent no han hagut de desaparèixer mai els símptomes. “Si el pacient ha tengut la malaltia per COVID i en cap moment ha estat asimptomàtic s’ha de pensar que són els efectes secundaris d’haver patit la malaltia” afirma el doctor Jofre.
Els experts sanitaris creuen que la gestió d’aquests pacients afectarà el servei de salut. Pel coordinador COVID de l’Hospital de Manacor, Xavier Mesquida, “sí serà un gran problema, bàsicament, perque hi ha tants casos que només que siguin el 10% (és el càlcul que fa el Ministeri de Sanitat) de la gent que s’ha infectat estam xerrant d’una milió de persones”
Mentre es descobreixen les causes i el tractament d’aquesta malaltia derivada d’una altra, es recomana la pràctica d’exercici aeròbic i de teràpies ocupacionals per alleugerir els símptomes.
L'Aemet ha activat, entre les 08.00h i les 11.00h, l'avís taronja a la Tramuntana, est i sud de Mallorca; ara només està activat l'avís groc a Menorca
Són Santa Margalida, Muro, sa Pobla, Pollença i Alcúdia, Felanitx, Campos, ses Salines, Formentera, Eivissa, Sant Josep de sa Talaia, Santa Eulària des Riu, Maó, es Mercadal
En un informe recomana cercar alternatives i el Ministeri apunta a una solució en superfície
La batlessa, Xisca Lascolas, afirma que s'estan investigant aquests nous casos, però demana a les víctimes de robatoris que no ho denunciïn públicament a les xarxes socials i que ho facin davant la Policia Local o la Guàrdia Civil