Ingressen a l’UCI de Son Espases un home ferit greu als jocs des Pla de Ciutadella
L'home, de 54 anys, ha patit un traumatisme cranioencefàlic greu després de ser envestit per un cavall durant les festes de Sant Joan

Es Cruce de Vilafranca continuava tancat aquest dilluns d'entrada a la fase 1 a Mallorca
35Cafeteries i restaurants que s’ho han pogut permetre, -això és, als que els surt econòmicament a compte- han començat a obrir a partir d’aquest dilluns per acollir clients a les seves terrasses amb un 50% de la capacitat. A la ruta de la carretera de Manacor, un dels punts clàssics d’aturada d’Algaida, – S’Hostal– romania tancat en l’estrena de la fase 1, com també el que segurament és un dels establiments -sinó l’establiment- amb més afluència de públic de tota Mallorca: Es Cruce de Vilafranca. És un restaurant que tot i disposar de terrassa, funciona sobretot seient el client a diferents sales menjador, cosa que ara no és permesa.
No estava obert aquest dilluns però ho estarà a partir de dimarts, en canvi, un altre punt de referència de les aturades a camí entre Palma i el Pla i el Llevant mallorquí: s’Hostal de Montuïri. El seu propietari, Rafel Pons, ha habilitat el que fins fa dos mesos era un solar per aparcament per encabir-hi una terrassa d’una vintena de taules que seria l’enveja, per espaiosa, de molts altres restauradors. Després de demanar el permís corresponent a l’Ajuntament i contactar amb un inspector de Sanitat, Pons diu que encara no té clar del tot els detalls de la nova normalitat a la restauració i està convençut que quan obri “hi haurà coses que no farem bé i haurem de rectificar”. En qualsevol cas, es troba il·lusionat perquè diu que tothom que passa per davant del negoci li diu “demà vendrem”. Aquest restaurador montuïrer començarà a treballar amb un horari reduït i amb personal a mitja jornada: “Mirarem meam com funciona i a veure si podem treure tothom de s’ERTO i a fer feina com a muls”.
Deixant de banda els llocs de parada en el camí típics de la carretera de Manacor, a sa plaça d’Algaida, Joanni ha obert el seu restaurant Can Sant només com a cafeteria i sense personal més enllà d’ell i la seva dona. Res a veure amb abans de la COVID-19. “Deu persones… Deu persones i deu cafès des de les vuit fins ara”, explica aquest empresari que en un dia de maig normal hagués atés a un centenar de persones a la seva terrassa algaidina.
“Tot lo dia havia d’estar dins ca nostra, no podia sortir i ja m’havia com emmal·laltit… Quan he vist això obert, se m’ha eixamplat es cor” diu un jubilat que ha tornat recuperar el seu lloc a la terrassa del cafè d’Es Poble i que només lamenta que no pot fer tertúl·lia perquè “ens fan estar separats”. Hi ha tres taules més al seu voltant que també estan ocupades i que serveix Natalia, la madona que ha reobert el negoci “amb moltes ganes” perquè tot i les noves normes limitadores “tot el que es pugui fer és moltíssim”.
L'home, de 54 anys, ha patit un traumatisme cranioencefàlic greu després de ser envestit per un cavall durant les festes de Sant Joan
La programació de la radiotelevisió pública i plataformes digitals d'IB3 es veuran afectades i això inclou les retransmissions de les festes de Sant Joan de Ciutadella
L'home des be visita 105 cases durant tot el dia