Entren en vigor noves restriccions a 14 municipis per frenar la propagació de la grip aviària
Són Santa Margalida, Muro, sa Pobla, Pollença, Alcúdia, Felanitx, Campos, ses Salines, Formentera, Eivissa, Sant Josep, Santa Eulària, Maó i es Mercadal
Els venedors ambulants d'origen senegalès de la Platja de Palma no tenen a qui vendre les ulleres de sol, les bosses o els cinturons
Mustafà, a la dreta, contempla la mar assegut amb un company al pedrís de la platja
65A la Platja de Palma no són només els hotelers i els negocis de l’oferta complementària que esperen els turistes. Els venedors ambulants, la majoria d’origen senegalès, preveuen un estiu difícil perquè no tenen qui els compri les bosses ni les ulleres de sol. Aquest és el cas de Mustafà, un jove senegalès de 28 anys, que en fa 12 que viu a Mallorca.
“De moment, com que no hi ha turistes, és molt difícil poder viure”, diu Mustafà, assegut amb un company també senegalès al pedrís de la primera línia de mar de la Platja de Palma. “No podem vendre ni les bosses, ni les ulleres de sol ni els cinturons que venem habitualment -explica el jove d’origen senegalès-, i per contra hi ha moltes de coses a haver de pagar: el lloguer de l’habitació, el menjar… Si no hi ha turistes estam molt fotuts”.
Cada horabaixa, desenes de joves senegalesos es reuneixen sobre l’arena de la platja. Juguen a futbol i fan esport. “Com que no hi ha turistes, nosaltres mateixos feim com els turistes: passam l’horabaixa sobre l’arena de la platja”, diu Mustafà.
Set de cada deu senegalesos són venedors ambulants
Segons Caritas Mallorca, set de cada deu senegalesos es dediquen a la venda ambulant, i més del 66 per cent ho fa en situació irregular. Aquestes són algunes de les dades que es desprenen de l’informe Situació social de les persones del Senegal que es dediquen a la venda ambulant, que Caritas va donar a conèixer ll’any passat. Segons aquest mateix estudi, la persecució policial, la discriminació i la manca de respecte són els principals problemes que afecten els senegalesos.
Són Santa Margalida, Muro, sa Pobla, Pollença, Alcúdia, Felanitx, Campos, ses Salines, Formentera, Eivissa, Sant Josep, Santa Eulària, Maó i es Mercadal
La Unitat de Diagnòstic Molecular i Genètica Clínica de l'Hospital Son Espases ha detectat aquesta variant que afecta només determinats llinatges menorquins
Se sent enganyat per l'agència i abandonat pel Consolat espanyol
Una explosió causa dos ferits as Coll d’en Rabassa i un altre, alguns danys materials a Platja de Palma