Mor el resident de Formentera que estava en estat crític a causa d’una baralla
La Guàrdia Civil continua amb la investigació i, de moment, no han informat de la detenció del suposat agressor
Els grups parlamentaris estudien modificar l'article 26 de la Llei d'Urbanisme per adobar l'errada
Els grups parlamentaris estudien com modificar la nova Llei d’Urbanisme que prohibeix qualsevol obra de reforma o ampliació en els nuclis rurals tradicionals de Balears. Durant la tramitació parlamentària, l’articulat de la llei es canvià i deixà vigent l’errada: equiparar les urbanitzacions il·legals en sòl rústic a les que no ho són.
Jornets, ses Alqueries, Biniaraix o Ullaró, són alguns dels nuclis rurals tradicionals que ara mateix no poden realitzar obres de reforma ni d’ampliació. Assentaments en sòl rústic, de poques cases, implantades amb anterioritat a la primera llei del sòl estatal del 12 de maig de 1956. A través d’una esmena a darrer moment en seu parlamentària abans de l’aprovació definitiva de la LUIB, el text de la llei va canviar de sentit en eliminar el subanunciat del punt 2 de l’article 26, on separava la legislació pels nuclis rurals legals, dels il·legals. Una errada que ara els grups polítics intenten adobar elaborant una nova llei.
La modificació legislativa, doncs, tornarà a permetre les actuacions oportunes de manteniment i ampliació de les edificacions ja existents. L’ordenació detallada d’aquests nuclis rurals tradicionals es farà per un pla especial si no l’ha establert un altre instrument de planejament. Les condicions seran les establertes actualment: no poder superar l’edificabilitat mitjana dels habitatges existents ni un nombre de plantes superior a la planta baixa i un pis.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
La Guàrdia Civil continua amb la investigació i, de moment, no han informat de la detenció del suposat agressor
Un dels decrets inclou la renovació automàtica dels contractes de lloguer
El decret no aclareix què és un fons voltor i estableix que no es podrà comprar per davall del 70% del valor de l'immoble