Tornen a tombar contruccions il·legals al poblat de Son Banya, a Palma
La intervenció conjunta de la Policia Nacional i la Policia Local de Palma ha acabat, de moment, amb la detenció d'un presumpte narcotraficant
Aviat començarà la segona fase de 'RestaurAlcúdia' per regenerar aquestes zones humides
El sempreverd se sembrà a s’Estany des Pont amb l’antic projecte d’urbanització, fa dècades. En els darrers 8 mesos, n’han retirat més de 400. També han arrabassat centenars de metres quadrats de mareselva del japó, fassers, figueres de moro, iuques. Són plantes invasores que roben l’espai a les autòctones i alteren tot l’ecosistema, explica la coordinadora del projecte ‘RestaurAlcúdia’, Carlota Viada.
Un bon exemple n’és l’ungla de moix, que entapissa el sol a gran velocitat i “ha arribat aquí majoritàriament amb restes de poda que s’hi aboquen”. En mig segle de degradació, s’hi han abocat també gran quantitat de residus. Ara, gairebé ha finalitzat la retirada de les restes petites i queden enderrocs.

Aviat ‘RestaurAlcúdia’ entrarà en una nova fase. En tenir l’autorització de Costes, començarà la feina per retirar tones de cendres que s’hi abocaren fa mig segle per reblir el terreny i construir-hi. “Es volen recuperar zones humides”, diu Viada. A més, es farà feina amb la vegetació existent.
El projecte és un dels més ambiciosos de restauració de la natura a les Illes. Es finança, en part, amb fons Next Generation, i acabarà l’any 2025.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
La intervenció conjunta de la Policia Nacional i la Policia Local de Palma ha acabat, de moment, amb la detenció d'un presumpte narcotraficant
Aquesta és la tercera detenció de Francisco Cortés en les darreres setmanes
Malgrat la proximitat del foc a l'aeroport de Son Santjoan, l'operativa aèria continua desenvolupant-se amb normalitat i els vols no s'han vist afectats