Un jove, molt greu en ser atropellat a la carretera entre Lloseta i Inca
Ha estat conduït a Son Espases, en comptes de l'hospital d'Inca, a causa del seu estat
Madrid, Valladolid, Biscaia, Granada, Còrdova, Màlaga i Saragossa es desmarquen, així, del criteri de la Fiscalia de no modificar penes quan puguin ser imposades amb el nou marc
Imatge d'arxiu.
147Almenys set audiències provincials ja s’han pronunciat a favor d’aplicar en les revisions de condemnes d’agressors sexuals el criteri més favorable al reu, després de l’entrada en vigor de la Llei del ‘només sí és sí’. Un fet que contrasta amb el criteri marcat dilluns passat pel fiscal general de l’Estat, Álvaro García Ortiz, qui va dictar un decret per als fiscals en què establia que no es modificaran penes quan puguin ser imposades amb el nou marc penal. Aquest criteri evitaria una rebaixa “automàtica” de les penes.
No obstant, les audiències provincials de Madrid, Valladolid, Biscaia, Granada, Còrdova, Màlaga i Saragossa han unificat criteri en diferents conclaves i totes elles coincideixen a continuar apostant per rebaixes de penes per ajustar-les al nou marc legal, i es dedueix que sense tenir en compte la Disposició Transitòria Cinquena del Codi Penal de 1995, la qual limita les revisions.
Així mateix, els magistrats del Penal de l’Audiència Provincial de Madrid han acordat aplicar, aquest divendres, la norma més favorable al condemnat, mentre que a Valladolid el president de l’Audiència ha anunciat que allà es revisarà cas per cas. A Màlaga i a Granada, els jutges també s’han manifestat a favor de decantar-se per rebaixar les condemnes possibles, un extrem que també aplicaran els jutges de l’Audiència de Biskaia, al País Basc.
Ha estat conduït a Son Espases, en comptes de l'hospital d'Inca, a causa del seu estat
Pare de dos fills, Quesada es va donar a conèixer a les xarxes socials per compartir sense filtres el seu dia a dia amb la malaltia
Les aules tenen goteres i l'escala d'emergències està precintada
Els treballadors asseguren que se senten indefensos per la manca de representats legals