Topa contra diversos cotxes i intenta agredir una conductora a Sant Lluís
S'investiguen les causes de l'accident

És una de les mesures incloses en el decret llei de l'Estat per compensar la fallida de Thomas Cook
EFE/ Lliteres
27Avui s’ha signat el conveni pel qual l’Estat invertirà vuit milions d’euros en projectes de millora i renovació de diverses zones turístiques de les Balears. Una de les mesures que recull el reial decret llei impulsat de manera urgent davant la fallida de Thomas Cook, ara fa dos mesos.
Durant l’acte, la ministra de Turisme en funcions, Reyes Maroto, ha insistit en el compromís de la continuïtat en aquestes inversions. Reitera que cal superar el bloqueig polític per incloure en els pròxims comptes de l’estat més pressupost que ajudi a modernitzar un sector que “és fort”, tot i les incerteses.
La presidenta Francina Armengol, per la seva banda, ha reivindicat la necessitat de protegir un “territori fràgil” però que aporta “gran rendibilitat a l’estat espanyol”. I ha agraït la reacció institucional amb aquesta crisi. “Encara que hagi estat per una situació que ningú no desitjaria, que és la fallida de Thomas Cook, hem tingut la sensibilitat -assegura la cap de l’executiu- i la resposta molt ràpida del govern d’Espanya, en una situació molt complicada…”. I més, ha afegit, a un sector que -considera Armengol- havia estat abandonat part del govern central sense cap inversió en 7 anys.
Es finançaràn 10 projectes en total
El conveni d’avui rubrica el repartiment avançat a la World travel Market de Londres fa dues setmanes amb vuit projectes que rebran finançament a Mallorca, un a Menorca i un altre a Eivissa.
El gruix, 5 milions, es destinarà a Mallorca, on hi ha prevista per exemple la reutilització i millora de carrers a Son Servera i Sant Llorenç des Cardassar; també l’execució d’una xarxa de carrils bici entre els nuclis urbans de Capdepera o la remodelació del Passeig Marítim de Magaluf, a Calvià.
En el cas d’Eivissa, el milió 600 mil euros acordats es dedicaran a millorar en accessos i equipaments o renovació de la façana que dóna a la mar a Vila i Sant Josep. I pel que fa a Menorca, s’hi preveu una actuació integral amb la modernització d’urbanitzacions turístiques a través de la renovació de carreteres d’accés, voreres, zones verdes, il·luminació pública… Tot amb una inversió d’1 milió 400 mil euros.
PP i C’s demanen apujar l’ajut fins als 15 i 12 milions respectivament
La majoria dels treballadors de Thomas Cook ja és de permís retribuït
Cauen un 4,5% les pernoctacions hoteleres a les Illes
S'investiguen les causes de l'accident
En arribar els sanitaris d'emergències, han trobat el presumpte agressor ferit per arma de foc i l'han traslladat en estat greu a l'Hospital de Son Espases
L'home, de 82 anys, ha passat a disposició judicial i s'ha acollit al seu dret a no declarar
La víctima, de 79 anys, va morir aquest dimecres a conseqüència dels trets del seu marit, de 82, amb una escopeta de caça, amb la qual després es va ferir ell mateix