Contracten cinc infermeres i tres tècniques de cures auxiliars d'infermeria i sumen dos llits als sis que havia fins ara
L’Hospital Universitari Son Espases amplia la Unitat d’Ictus amb l’obertura de dos llits nous, que se sumen als sis actuals. També han contractat cinc infermerers i tres tècniques de cures auxiliars d’infermeria i han adquirit un sistema de monitorització per als pacients ingressats.
Des de fa dos anys, de l’hospital han detectat un increment d’un 40% de pacients diagnosticats “mensualment ingressaven entre 50 i 60 paicents, acutalment 85 o fins i tot, un mes, 96 pacients. Hi ha hagut un canvi de tendència important” assegura la Subdirectora Mèdica de l’àrea de Serveis Mèdics de Son Espases, Elena Delgado.
Els especialistes no saben amb certesa perquè passa, però en tenen pistes “possiblement, durant la pandèmia es va perdre un poc el control dels factors de risc, com la tensió arterial, la diabets o el colesterol” afirma la neuròloga de la Unitat d’Ictus, Sílvia Tur.
Tur explica que ara, la gent arriba abans a la unitat, que està organitzada per escurçar al màxim el temps de resposta, ja que, en aquests casos, és fonamental per a un bon pronòstic. A més, en els darrers anys, la tècnica de tromboectomia mecànica per llevar coàguls ha suposat una revolució “Veim pacients que arriben molt afectats i se’n van de l’hospital caminant”
L’any passat, la unitat va atendre 917 pacients amb sospital d’ictus, dels quals es confirmaren 807 casos.
S'ha desferrat de la base mentre s'hi feien una foto
Moltes escoles de Palma han sortit avui en una rua al carrer per lluir les disfresses