Ambdues mostres estableixen un diàleg sobre el pes de la memòria i la fugacitat del cos
La manca de llum és una de les primeres sensacions que l’espectador podrà percebre tot d’una que entrarà a la sala. Aviat, però, focalitzant la mirada, la llum compareix, a poc a poc, entre cercle i cercle, fins a intensificar-se i crear punts totalment blancs.
Enorme, enigmàtic i reflexiu; així és el ‘Gest contra l’oblit’ que Susy Gómez ha presentat aquest dimecres a l’Espai B del museu Es Baluard, i que ha comissariat Imma Prieto. Es tracta d’una instal·lació de gran format que omple les parets de ‘quantums’, protagonistes també a la darrera exposició que va dur a terme a la galeria Horrach Moyà.
La reflexió sobre la memòria i la fugacitat del cos es completa a l’Espai D del museu, on l’artista Nauzet Mayor i el comissari Martí Manen han creat una instal·lació que col·loca el visitant a un lloc poc habitual.
La inauguració d’ambdues mostres serà demà, dijous, a les set de l’horabaixa. ‘Cos en fuga. Membrana i transició’, de Nauzet Mayor, es podrà visitar fins al 28 de maig, mentre que ‘Gest contra l’oblit, de Susy Gómez, romandrà oberta al públic fins al 4 de juny.
S'ha desferrat de la base mentre s'hi feien una foto