El valencià Carlos Sancho, guanyador de les I Jornades Internacionals de Direcció de Banda
Ha estat seleccionat d'entre una vintena de directors amateurs. Oferirà un concert el mes de juny a la Misericòrdia
L'associació de consumidors Consubal i la d'usuaris de la banca Adicae, valoren els darrers compromisos bancaris envers la ciutadania
143
Cada vegada que es reuneixen amb el Govern i entitats ciutadanes, prometen i anuncien protocols d’actuació i després la realitat és ben diferent”, diu el president de l’associació de consumidors Consubal, Alfonso Rodríguez, respecte de la trobada d’ahir de la patronal bancària amb el Govern Central i associacions d’usuaris dels serveis bancaris. Rodríguez veu la digitalització de la banca “irreversible” i recomana a la gent gran que aprofiti al màxim els horaris d’oficina per fer tots els tràmits.
La reunió va acabar amb el compromís de la banca d’aturar el procés de digitalització als majors de 65 anys mantenint la cartilla vigent, l’acceptació de l’aplicació d’un codi de bones pràctiques i la posada en marxa d’una autoritat independent de defensa del client financer que permetrà reclamar, sense litigi i de manera gratuïta, els cobraments il·lícits per part de les entitats bancàries.
No és la del defensor del consumidors l’única crítica les darreres hores amb motiu del forat generacional en què s’ha deixat el grup de població que es veu amb dificultats per emprar els caixers automàtics i la resta de tecnologia al servei de la banca. “Ja no és un tema d’exclusió financera i digital, és un tema de desatenció bancària”, afegeix la coordinadora a les Balears i Catalunya de l’Associació d’usuaris de bancs, caixes d’estalvi i assegurances (ADICAE), Isabel Pons. Parla de desatenció “total” dels clients per l’incompliment d’un servei bàsic com és el dels “moviments mínims bancaris” dels diners dipositats.
149 tancaments
Fins al 30 de setembre de 2022, s’havien tancat a les Balears 149 oficines de bancs, fet que deixà una ràtio de 0,5 oficines per habitant. El tancament de sucursals té efectes sobre el crèdit atorgat als clients així com sobre la riquesa i la demografia dels municipis afectats, d’acord amb un estudi recent – i premiat- del doctor en Economia de la UIB Alfredo Martín.
Ha estat seleccionat d'entre una vintena de directors amateurs. Oferirà un concert el mes de juny a la Misericòrdia
Un dels cupons venuts ha estat premiat amb 500.000 euros i quatre més amb 35.000 euros cadascun
L’Audiència de Palma reprèn el judici amb jurat per la mort de la criatura el 2023; demanen presó permanent revisable per a la mare i l’oncle
Tracten temes com la salut mental, la inclusió laboral, les separacions conflictives, els joves que migren sols o el procés d'anar a una residència de gent gran