Els caravanistes clamen contra l’ordenança de trànsit de Ciutadella
Afirmen que van presentar al·legacions, però que mai no els van respondre, mentre que l'Ajuntament assegura no haver-les rebut

Veïnats de Son Espanyol han observat partícules en l'aire els darrers mesos i demanen una investigació independent
Negació rotunda de Tirme davant la denúncia del sindicat CCOO de situacions de risc per a la salut i per al Medi Ambient per fuites de cendres a la planta de valorització energètica. “Estam sorpresos, són acusacions infundades, interessades, sense cap sentit ni argument”, sosté Joan Mateu Barceló, cap de Relacions Institucionals i Comunicació de Tirme. L’empresa sosté que la salut dels treballadors i el medi ambient són dos temes cabdals -“amb això no jugam”, diuen- tot i que es poden donar incidències puntuals, com la que es va patir el passat mes de desembre per l’efecte de les males condicions meteorològiques. “La incidència va existir, però sense cap emissió de cendres ni perill per als treballadors”, matisa Barceló.
Segons l’empresa, una mostra de la bona gestió en matèria de seguretat laboral és que en 10 anys s’ha reduït la sinistralitat a les plantes de Tirme a una tercera part. Pel que fa a la vigilància ambiental, Tirme té un pla de seguiment ambiental, les dades del qual són públiques.
Per la seva banda, l’Associació de Veïnats de Son Espanyol es mostra molt preocupada pels fets denunciats pel sindicat i sosté que una trentena d’associats han patit els darrers mesos episodis de males olors i partícules en l’aire. “Jo mateix ho he vist, unes partícules molt fines de cendra”, diu Rafel Gómez, membre de la Junta de l’Associació de Veïnats de Son Espanyol. Barceló reconeix que es puguin donar episodis de pudors, atribuïbles a l’increment de la fracció orgànica. El 2024 se’n varen recollir 40.000 tones, un rècord històric. Això sí, nega categòricament que hi hagi fuites de cendres: “Si s’han observat partícules en l’aire, no són de Tirme. Tenim un sistema de purificació de gasos, i aquesta situació és impossible que es doni”.
Els veïnats reclamen que es dugui a terme una investigació independent per esclarir els fets i demanaran una reunió amb Tirme els pròxims dies.
Afirmen que van presentar al·legacions, però que mai no els van respondre, mentre que l'Ajuntament assegura no haver-les rebut
Segons el Servei d'emergències 061, el menor caminava per la voravia quan un camió li hauria colpejat el cap amb el retrovisor
Aquesta cursa va ser una idea d'un grup d'amics del poble i ha acabat convertint-se en una de les cites més importants del municipi
30 estudiants de 15 països participen a l'estada lingüística de l'Institut Ramon Llull