Són productes de primera necessitat als quals s'aplicava un IVA del 0% de manera temporal
Imatge d'arxiu./ Shutterstock
88A partir d’avui, els consumidors tornaran a pagar l’IVA d’aliments com el pa, la llet o l’oli. Són productes de primera necessitat als quals s’aplicava un IVA del 0% de manera temporal. Ara estaran gravats amb un 2%, si el Consell de Ministres d’avui no dona una sorpresa. És a dir, que aliments com el pa, la farina, la llet, els formatges, els ous, la fruita, la verdura i l’oli d’oliva, entre altres, tendran un IVA reduït fins al 31 de desembre.
També serà més cara la pasta a partir d’avui, ja que seguint les recomanacions de la Comissió Europea per retirar, de manera gradual les mesures anticrisi, pujarà del 5 al 7,5% d’IVA. L’Associació de Consumidors, Consubal, diu que els usuaris notaran el canvi, sobretot, quan comenci el nou any.
El 2025, per tant, els aliments bàsics pujaran més, perquè tornaran al 4% d’IVA, mentre que la pasta i els olis de llavors recuperaran el 10%. Per cert, avui també s’incrementa el preu del gas. S’encareix una mitjana del 9,5% en funció del tipus d’usuari, de les diferents tarifes regulades. S’estima que l’impacte en la factura anual serà del 7%.
S'ha desferrat de la base mentre s'hi feien una foto
Moltes escoles de Palma han sortit avui en una rua al carrer per lluir les disfresses