Desallotgen un hotel d’Alcúdia per un incendi a la sala de màquines
Els turistes de l'establiment asseguren que no han sonat les alarmes contra incendis

Imatge d'arxiu.
37Les platges de Can Pere Antoni i Ciutat Jardí de Palma estan tancades aquest dilluns a causa d’un vessament d’aigües mixtes, pluvials i residuals, a l’estació impulsora del Baluard i el torrent Gros, segons informa l’Ajuntament de Palma.
La prohibició del bany i l’onejat de la bandera vermella s’ha establert per precaució, a l’espera dels resultats de les analítiques que es realitzaran a les mostres d’aigua recollides.
Aquest episodi es repeteix de forma constant durant tot l’any. La problemàtica provoca el malestar dels veïnats i turistes de la zona. També organitzacions ecologistes, com el GOB i la Fundació Marilles, demanen accions immediates per evitar els vessaments i protegir el medi marí, ja que els abocaments d’aigües depurades poden asfixiar algues i plantes marines.
Aquest fet es produeix perquè en bona part de la trama urbana de Palma només es va instal·lar un conducte a la xarxa de sanejament. En conseqüència, les aigües brutes dels habitatges i les empreses es mesclen amb la que entra a través dels embornals. Això provoca que la xarxa es desbordi en episodis de pluges.
La solució que Emaya ha dissenyat és separar la xarxa de pluvials i la de fecals. A molts barris de Palma ja s’ha fet i, per exemple, ara se n’estan executant aquestes obres a la barriada de la Plaça de Toros. Segons Perpinyà, a mitjan legislatura les dues xarxes ja haurien d’estar separades.
El president d’Emaya, Ramon Perpinyà, va anunciar la setmana pasada que, en manco de tres anys, la xarxa d’aigües residuals i la de pluvials estaran separades al polígon de Son Castelló i a l’Eixample de Palma. Per a això, hi destinaran els 26 milions d’euros que van aconseguir amb la sentència de la recollida pneumàtica.
Els turistes de l'establiment asseguren que no han sonat les alarmes contra incendis
S'ha detectat en un cavall de Maó. Es transmet per picada de moscard i pot afectar les persones
El fundador de Meliá Hotels International va morir a 89 anys el passat novembre
L'artista internacional ha utilitzat les parets per expandir la seva obra, que es caracteritza per la seva profunditat i immersió