La població a les Illes Balears, municipi a municipi
Consulta el creixement poblacional al conjunt de l'arxipèlag amb gràfics interactius
Les víctimes són el pare, d'uns 50 anys, i la mare, de 35, i els seus dos fills, de 17 i 19 anys
Quatre persones d’una mateixa família han mort a causa d’una fuita de gas. Es tracta d’un home d’uns cinquanta anys i una dona de 35 i els seus dos fills, de 19 i 17 anys. Ha estat a la localitat malaguenya de Torrox. Les víctimes s’han intoxicat, segons les primeres perquisicions, a causa d’una fuita de gas per mala combustió de monòxid de carboni d’una caldera o un escalfador, segons fonts del Consorci Provincial de Bombers. L’Ajuntament del municipi ha decretat tres dies de dol.
Els serveis d’emergència han rebut a les 15.20 hores l’avís del succés. L’112 va atendre una telefonada de socors que alertava d’una possible fuita de gas en un habitatge i sol·licitava assistència sanitària urgent per a diverses persones que es trobaven en terra. La sala coordinadora va activar al Consorci Provincial de Bombers de Màlaga, al 061, a la Guàrdia Civil i a la Policia Local.
Quan els serveis d’emergència varen arribar al lloc dels fets no varen poder fer res per salvar la vida d’aquestes persones, que ja havien mort. Fonts policials han confirmat que l’habitatge estava tancat i que no hi ha signes de deflagració en l’immoble. Els bombers han fet tasques de comprovació d’existència de gas en l’habitatge.
Commoció
Al poble, nucli d’interior d’aquest municipi costaner de la comarca de l’Axarquia, a Màlaga, el succés ha causat una gran commoció. Al voltant d’un centenar de persones esperaven al carrer davant la casa mentre es produïa l’aixecament dels cadàvers, que ha tingut lloc al voltant de les 18.45 hores. Una vegada que s’ha aixecat el cordó policial, desenes de persones han accedit a l’habitatge i un imant ha estat resant amb elles a les portes de l’immoble, amb escenes de gran dolor entre ells.
Dels morts, en Saïd, el pare, era agricultor i la mare, na Saidia, professora d’àrab, segons han indicat fonts pròximes a la família. Una amiga de la família, Saifi el Hassan, ha relatat a l’agència Efe que eren originaris del Marroc, feia al voltant de dues dècades que vivien a Espanya i que eren “un exemple d’integració”. Al poble Torrox, hi vivien des de feia devers un any i mig. Els fills, Mohammed i Mustafa, estaven vinculats al club de futbol El Faro. Molts dels seus companys, de l’equip i de l’institut, també esperaven a les portes de l’habitatge en conèixer la tragèdia.
El batle del municipi, Óscar Medina, ha mostrat en un comunicat la seva “consternació” i ha expressat el seu “més sentit condol” en nom de tot l’Ajuntament i del poble de Torrox “per aquest terrible succés”, a més de traslladar el seu condol als familiars i coneguts de les víctimes. També ha cridat els ciutadans a sumar-se al minut de silenci que s’ha convocat aquest mateix dimecres a les 10.00 hores del matí a les portes del consistori.
Mi mas sentido pesame para toda la familia i amigos en estos momentos tan duros i tristes,D.E.P desde Mallorca
Consulta el creixement poblacional al conjunt de l'arxipèlag amb gràfics interactius
En l'operatiu hi participen un centenar d'agents de la Policia Nacional, la Guàrdia Civil i l'Agència Tributària
Intentava avisar un camioner per evitar xocar contra el seu vehicle, però ha acabat rebent l'impacte