Un pràctic cau a la mar al dic de Son Blanc de Ciutadella mentre ajudava a maniobrar un ferri
Per sort, tot va quedar en un ensurt: l'home de 57 anys ja és a ca seva i es troba bé
Aquest dimarts han arribat 13 embarcacions i ja s'iguala la xifra de tot el 2020
L’arribada de tres noves pasteres a Cabrera amb 45 persones a bord eleva a 176 els migrants arribats a les costes balears aquest dimarts. En el cas de Mallorca, han arribat 11 barques amb 147 migrants a bord, entre els quals una quinzena de menors. Les tres darreres han estat albirades aquest dimarts matí a aigües de Cabrera, amb 45 persones a bord.
D’aquestes 45 persones, 15 han estat traslladades aquest dimarts capvespre a la prefectura de la Policia Nacional de Palma. La resta, han estat traslladats a altres dependències policials de l’illa, ja que a les instal·lacions de Son Tous a Palma, que s’han cedit per fer un centre de rebuda, s’hi han trobat problemes estructurals. La Policia Nacional ha decidit habilitar una esplanada allà mateix, però estan a l’espera de rebre material i equipament homologat de les Canàries.
Segons han assenyalat veïnats prop de la prefectura a Palma, a la carretera Valldemossa, la Policia ha traslladat les persones migrants al pàrquing d’aquest edifici on passaran la nit. Una situació que preocupa els veïnats, no només per l’estat en què es troben els migrants sinó perquè la Policia té practicament blindat l’entrada a l’aparcament subterrani on els residents pràcticament no hi poden accedir.
#ÚLTIMAHORA Els veïns de l'edifici de la Policia Nacional de la carretera de Valldemossa on dormen els migrants arribats avui a Mallorca es queixen de la situació dels retinguts que arriben en furgons i de què dormin en un aparcament d'ús comunitari i amb els accessos restringits pic.twitter.com/cArDDeoGIx
— IB3 Notícies (@IB3noticies) September 28, 2021
Des d’aquesta matinada han arribat a Mallorca un total de 147 migrants, dels quals almanco 10 serien menors no acompanyats i 6 infants. La majoria ja han estat repartits entre les dependències policials de Palma i Manacor.
En total, enguany han arribat 113 pasteres a Balears amb 1.678 migrants. Amb aquestes darreres embarcacions s’iguala la xifra total del 2020, quan arribaren a Balears 112 pasteres amb 1.457 persones a bord.

Per sort, tot va quedar en un ensurt: l'home de 57 anys ja és a ca seva i es troba bé
Ha estat per casualitat que al mateix edifici del nucli costaner de Son Servera, on es va cremar ahir un pis, la Guàrdia Civil ha fet escorcolls i ha detingut una persona, vinculada als baixos
Hi ha risc que pugui desprendre's més material, per la qual cosa tots els infants romanen confinats a les aules com a mesura de precaució
La família havia demanat la col·laboració ciutadana per poder trobar-lo