Graduació excepcional de final de promoció d’uns 1.500 estudiants de la UIB a l’estadi de Son Moix
IB3 retransmetrà en directe la cerimònia a través del web IB3.org/directe
Cada any es diagnostiquen un centenar de casos de tuberculosi a les Balears
Imatge d'arxiu. / SHUTTERSTOCK
202Cada any es diagnostiquen un centenar de casos de tuberculosi a les Balears. Avui, 24 de març, se celebra el Dia mundial d’aquesta malaltia infecciosa, per conscienciar la població sobre les conseqüències d’aquesta afecció, tot i la creença estesa que està erradicada.
Els darrers anys, el nombre de casos a les Illes s’ha mantingut estable. A l’Hospital de Son Llàtzer atenen devers una quarta part dels pacients que hi ha a tot l’arxipèlag. La doctora Vanessa Deyà, pneumòloga d’aquest centre, explica que l’any 2020 varen diagnosticar una trentena de casos, més que la vintena que registraven els anys anteriors i els posteriors. A banda d’aquesta petita variació, els darrers anys no hi ha hagut canvis.
Els primers símptomes són lleus i poc concrets: pèrdua de pes, cansament, febre i sudoració nocturna. I també l’indici més conegut de la tuberculosi, la tossina amb sang. Els casos que veuen al centre de Son Llàtzer solen ser lleus o moderats, en poques ocasions arriben a ser greus. El tractament, explica Deyà, és el mateix que fa anys: “Els primers dos mesos donam tractament en quatre fàrmacs i després els quatre mesos restants són dos fàrmacs només”.
El perfil més habitual dels malalts de tuberculosi és el d’un home d’entre 40 i 50 anys, autòcton de les Illes. Com que és una malaltia infecciosa, el protocol inclou el seguiment del cercle social més proper de cada pacient.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
IB3 retransmetrà en directe la cerimònia a través del web IB3.org/directe
La proposta de la companyia holandesa Panama Pictures combina dansa, circ i música sobre una plataforma flotant
Segons les primeres informacions, les flames han començat just davall de les plaques solars