Un pràctic cau a la mar al dic de Son Blanc de Ciutadella mentre ajudava a maniobrar un ferri
Per sort, tot va quedar en un ensurt: l'home de 57 anys ja és a ca seva i es troba bé
L'edat d'inici és als 14 anys
En els darrers 30 dies, un 42% dels alumnes de l’IES Josep Maria Llompart de Palma han consumit alcohol; el 29% tabac, un 18% cannabis i fins a un 2,5% o cocaïna o heroïna. Així s’extreu de l’estudi que han realitzat els propis estudiants.
L’enquesta l’han contestada alumnes d’una mitjana de 16 anys. El primer contacte amb l’alcohol, l’han tingut per exemple als 13 anys. El 30% no ho considera una droga i entre els motius més comuns per beure’n destaquen per divertir-se, perquè els agrada o perquè els desinhibeix.
Segons els experts, la taxa de joves d’entre 15 i 16 anys que s’han engatat aquest darrer mes és del 13% a Europa, dels quals un 22% a Espanya. Xifres totes aquestes que preocupen pares i professors, que avui posen fil a l’agulla per frenar aquesta problemàtica. Demanen més vigilància als voltants de les escoles i dels parcs i una major implicació per part de les administracions.
Segons l’Organització Mundial de la Salut, cada any moren al món 3 milions de persones per culpa de l’alcohol, addicció que està relacionada amb més de 200 malalties.
Per sort, tot va quedar en un ensurt: l'home de 57 anys ja és a ca seva i es troba bé
Actualment, l'Agència de gestió de fronteres de la UE té més de 220 agents desplegats a Espanya, principalment a les Canàries o a la costa sud peninsular
Hi ha risc que pugui desprendre's més material, per la qual cosa tots els infants romanen confinats a les aules com a mesura de precaució
Més de mig miler d'alumnes de Mallorca reben un premi a l'esforç i el rendiment acadèmic