Una mallorquina de la Flotilla queda detinguda a Israel per una presumpta agressió a una funcionària de presons
S'espera que els altres 27 activistes espanyols de la flotilla arribin devers la mitjanit d'aquest dilluns a dimarts

Tot i que les immobiliàries encara no detecten una baixada considerable en els preus del lloguer, preveuen que de cara a setembre sí que es produirà una reducció, tant dels lloguers com de les vendes de propietats
L’Associació Balear de Serveis Immobiliaris (ABSI) ha detectat un “augment considerable” de l’oferta de lloguer de llarga durada, un fenomen causat per la covid que ha provocat que al voltant d’un 30% d’habitatges turístics estiguin ara disponibles per ser arrendades a llarg termini.
“Durant els últims mesos, i en la totalitat de les agències associades a ABSI, hem incrementat el nombre de propietats destinades al lloguer tradicional fins al punt que a l’inici de l’any pràcticament no teníem ‘estoc’ i ara dediquem una part important del nostre dia a dia a la gestió d’aquesta mena de propietats”, afirma aquest diumenge en una nota el president d’ABSI, Antoni Gayà.
Un dels motius detectats per les immobiliàries de l’increment de l’oferta és que moltes propietats que estaven destinades al lloguer turístic vacacional han decidit canviar el seu model de negoci.
“L’estimació sobrepassa el 30% d’habitatges que han canviat el seu ús. A les zones de costa i de platja l’increment és major, i ha arribat en algunes àrees de l’illa fins a un 40% d’habitatges que han deixat de llogar-se per dies o per setmanes per passar a un règim residencial tradicional”, indica Gayà.
ABSI creu que aquest fenomen es mantindrà un temps “però té data de caducitat”, perquè els propietaris que es dedicaven al lloguer vacacional afirmen que, si bé ara prefereixen una rendibilitat menor, quan la situació de la pandèmia s’estabilitzi tornaran al lloguer turístic.
Tot i que les immobiliàries encara no detecten una baixada considerable en els preus del lloguer, preveuen que de cara a setembre sí que es produirà una reducció, tant en lloguers com en vendes de propietats.
“Tots aquests habitatges que es llogaven per temporades curtes i ara estan canviant el seu ús provocaran una oferta de lloguer major i, com que ara hi ha més opcions per triar, indubtablement baixaran els preus”, assevera Gayà.
7.500 persones de les Illes han demanat les ajudes per al lloguer, un 44% més que l’any passat
Balears, la segona comunitat més cara per viure-hi de lloguer
Pèrdues milionàries al lloguer vacacional
S'espera que els altres 27 activistes espanyols de la flotilla arribin devers la mitjanit d'aquest dilluns a dimarts
L'home estaria implicat en un accident de trànsit en la rotonda del Fan cap a Mercapalma, a Palma, on ha mort un home de 31 anys
Ha causat una gran expectació perquè la columna de fum era visible a tota la ciutat
Gràcies a la seva pressió, amb recollida de firmes, els nous aparcaments blaus que s'havien creat a dos carrers seran gratuïts per a residents