El darrer any va atendre 23 persones víctimes d'abusos en la infància, 16 d'agressió sexual amb penetració, 7 sense penetració i 9 d'explotació sexual i tràfic
S’ha presentat la primera memòria anual d’aquest nou servei de Menorca. Durant el 2025, el Centre Veronique ha atès un total de 59 persones, 55 víctimes de violència sexual i 4 familiars de víctimes d’agressió sexual.
El Centre Veronique de Maó és un servei d’atenció integral a víctimes de qualsevol mena de violència sexual. Es va posar en marxa a finals del 2024 i avui se n’ha presentat la primera memòria anual des que existeix. El darrer any va atendre 23 persones víctimes d’abusos en la infància, 16 d’agressió sexual amb penetració, 7 sense penetració i 9 d’explotació sexual i tràfic. La violència sexual, en la gran majoria, un 74%, va ocórrer fa més de 12 mesos. 47 víctimes han estat agredides per un sol home i 7 per mes d’un home.
El centre Veronique ofereix un espai segur i de recuperació del trauma, com és un abús sexual en la infància. El centre disposa d’una psicòloga, una assessora jurídica, una treballadora social i una educadora social. Per fer feina interdisciplinària i intentar que l’atenció sigui integral.
Una altra persona ferida roman ingressada a l'UCI de Can Misses i una altra es troba a un centre privat
L'APIMA diu que la situació genera preocupació entre les famílies i FAPA critica que s'ha retirat l'ordre per fer una inspecció mèdica al mestre