Recuperen les tonades i cançons que cantaven antigament els treballadors
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
Durant unes dues hores, les línies ferroviàries han estat inoperatives i centenars d'usuaris afectats
Imatge d'arxiu.
1546Totes les línies del tren de Mallorca han hagut de ser interrompudes durant unes dues hores aquest dilluns capvespre per un accident. Presumptament, una persona ha mort per un atropellament. Serveis Ferroviaris (SFM) ha informat de l’aturada dels trens per una incidència ocorreguda a prop de l’estació del Polígon de Marratxí devers les 19.00 hores. L’empresa pública ha estudiat reubicar amb autobusos del TIB els centenars d’usuaris afectats, però finalment s’ha descartat ja que, després d’unes dues hores, passades les 21.00 hores, les línies afectades, L1, L2 i L3, han tornat a estar operatives.
Pel que fa a l’atropellament, ha ocorregut a prop del pas a nivell de Cas Coronel, on s’està duent a terme unes obres de millora d’aquest encreuament. La Guàrdia Civil s’encarrega de la investigació de l’accident. Segons fonts, per suïcidi, podria ser-ne un dels motius, tot i que encara s’està recollint informació i no es descarta res. El conseller de Mobilitat, José Luis Mateo, ha enviat un missatge de condol per a la família de la víctima, el cos de la qual ja ha estat aixecat per l’autoritat judicial, moment en què s’ha reobert la via ferroviària. Mateo també ha enviat un missatge de suport a la maquinista i els seus familiars per la situació viscuda.
Els experts remarquen que la mort per suïcidi mai no té un únic detonant, sinó que són el resultat de factors psicològics, biològics i socials i que tenen tractament per sortir-ne i curar-se. Les persones afectades i els seus familiars poden telefonar al Telèfon de l’Esperança 971 46 11 12; al servei gratuït d’atenció telefònica 024; i si es tracta d’una urgència, telefonar a l’112, on també rebran ajuda.
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
'Elements, el batec de la vida' és la primera experiència immersiva de pagament que es fa dins un temple mallorquí, fusionant l'arquitectura sagrada i l'art digital
Ha ajudat a mantenir les tradicions del poble, ja que era qui feia les carrosses de la Beata
Ferides sa mare i la padrina, que han estat traslladades a un centre hospitalari