Minut de silenci a Felanitx per la dona finada durant la tempesta
Va morir aquest dimecres arrossegada per l'aigua
S'ha localizat un nou focus de processionària as Mercadal
A Menorca ha començat una investigació per saber si es pot predir la sobrepoblació de l’eruga peluda sobre els alzinars de l’illa, un insecte que, de manera cíclica, ocasiona grans danys als ecosistemes. Tot i que la plaga s’havia estabilitzat aquests darrers anys, se n’ha localitzat un nou focus as Mercadal.
L’eruga peluda està a punt de descloure. Amb la primavera, sortiran dels ous i els insectes començaran un cicle vital que en ocasions ha suposat un problema per als alzinars, en convertir-se en una plaga. A Menorca, una investigació pretén predir la sobrepoblació de l’espècie, que es produeix de manera cíclica, ja que les erugues es mengen les fulles i debiliten l’arbre fins a matar-lo.
Després, s’analitzaran les dades a través de satèl·lit de l’insecte que provoca la plaga, de la qual entre 2006 i 2012 hi va haver un gran focus sobretot a la zona de sa Roca des Mercadal. L’estudi vol ajudar a gestionar millor les masses forestals
A Menorca hi ha més de 7.000 hectàrees amb presència important d’alzinar. El 2007 l’eruga peluda va provocar defoliacions a 3.500 hectàrees d’alzinars, i en un 35% d’aquestes la pèrdua de fulles dels arbres va ser total. Més d’una dècada després, la plaga s’ha estabilitzat. Però el 2020 se’n va detectar un nou focus a la zona d’Alcotx.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Va morir aquest dimecres arrossegada per l'aigua
La droga entrava amagada dins de cotxes, que s'embarcaven en les línies marítimes regulars des de València o Barcelona
S'han intervingut 5 grans de "speed" i s'han aixecat més de 100 actes per consum o tinença de drogues