Es tracta de la primera biografia de l'actor i autor teatral
Sembla mentida, però encara no hi havia cap biografia de Xesc Forteza. Ara, ja es pot comprar a les llibreries. L’autora és Ángeles Esteban, segoviana arrelada a Mallorca i que és amiga de la filla de l’actor i autor teatral. El seu nom és sinònim d’un èxit de taquilla a Mallorca durant dècades.
Hi surten noms ben coneguts, com l’actor de la seva companyia Joan Bibiloni, però també d’altres com la fillola d’en Xesc i, sobretot, la seva filla, Catalina Forteza. Ella ha estat l’autèntica impulsora d’aquesta biografia, amb anècdotes, com les d’un sopar amb Sara Montiel i el seu ca o diverses conviccions personals.
També es descriuen apostes professionals, com l’única obra que va significar un fracàs a la taquilla, però un èxit de crítica: Orquestina de Senyoretes, en què tots els actors anaven vestits de dona i l’actriu representava el paper d’home.
Senzillament Xesc ja es pot trobar a les botigues. És un llibre per endinsar-se en la persona, sense oblidar el personatge, ben recordada després de 25 anys d’ençà del seu traspàs.
Segons fonts oficials, es descarta que el cos trobat pels tripulants d'una embarcació estigui relacionat amb aquest cas i l'operatiu continua activat per cercar la dona