El valencià Carlos Sancho, guanyador de les I Jornades Internacionals de Direcció de Banda
Ha estat seleccionat d'entre una vintena de directors amateurs. Oferirà un concert el mes de juny a la Misericòrdia
L'antiga fàbrica de calces i calcetins és avui un far cultural a l'illa d'Eivissa
Aquest diumenge, just fa cent anys, s’inaugurava a Eivissa la fàbrica tèxtil de Can Ventosa. És un edifici que després ha viscut moltes vides, passant a mans de l’exèrcit i, finalment, a l’ajuntament de la ciutat. Des de 1995, ha esdevingut el centre de la vida cultural de Vila. Per commemorar aquest aniversari, s’ha inaugurat, també aquest diumenge, una exposició de fotografies, que repassen el centenari de l’edifici, on s’han trobat desenes de persones vinculades a la seva història, des dels temps de l’antiga fàbrica de mitges i calcetins.
El senzill aniversari s’ha complementat amb l’actuació musical de l’Eivissa Ensemble i una jornada de portes obertes a la biblioteca municipal, que tampoc disposava d’un espai abans de Can Ventosa.
Una història industrial
L’abril de 1925 obri portes la Compañía de Calcetería Hispánica. Una família catalana del tèxtil, els Ventosa, construeix la factoria, una mica separada de la d’Eivissa, en plenes feixes des Pratet. La mà d’obra barata compensa el sobrecost del transport. Les 60 dones que hi treballen fabriquen uns 40.000 parells de calces i calcetins l’any. El 1936 s’hi forma el primer moviment sindical d’Eivissa, la Unió Obrera Femenina. Margalida Roig, entre altres, patirà la repressió de la dictadura per participar-hi.
Als anys cinquanta, a Eivissa només hi ha dos empreses amb més de 50 treballadors, Salinera i Can Ventosa. Però tanca el 1956, per l’increment dels costos. L’exèrcit farà servir l’edifici per intendència fins que el 1989 l’Ajuntament compra el recinte. El 1995 reobri com a espai cultural. Només conserva la façana de l’antiga fàbrica. És la seu del patronat de música, la biblioteca municipal i un auditori, que és l’únic que durant molts anys programa teatre professional a l’illa. Trenta anys més tard, l’Ajuntament estudia créixer dos pisos més per preparar Can Ventosa per al futur.
Ha estat seleccionat d'entre una vintena de directors amateurs. Oferirà un concert el mes de juny a la Misericòrdia
Un dels cupons venuts ha estat premiat amb 500.000 euros i quatre més amb 35.000 euros cadascun
Ha estat la convidada de la desena edició del concert anual Gospel Experience, de la Coral Moments a Cor
Tracten temes com la salut mental, la inclusió laboral, les separacions conflictives, els joves que migren sols o el procés d'anar a una residència de gent gran