X

Una finca d’Alaior denuncia el robatori de cantons de marès vell

El marès de caràcter envellit amb pàtina és molt cercat actualment com a antiguitat per restaurar cases

27/11/2025

Una finca d’Alaior denuncia el robatori de cantons de marès vell

60

Al lloc de Son Puig Gran, al terme municipal d’Alaior, han robat més d’una quinzena de cantons de marès de la finca. Es tracta d’una paret que dona just al camí d’en Russi, molt transitat per passejants.

La persona de confiança del propietari explica que ja han interposat la denúncia a la Guàrdia Civil. No és la primera vegada que els passa. Supera més d’un miler d’euros el que costarà tornar a posar aquests blocs de la pedra tan típica de Menorca.

José Enrich, portaveu de la propietat explica que “han desmuntat la paret, deuen haver vingut amb un camió o amb un bon remolc perquè són feixucs, és un camí molt transitat, han d’haver vingut un fosquet o matinada, és una desgràcia que han fet, abans veies marès antic ben posat i ara haurem de posar marès nou…”.

Els cantons de marès que s’han enduit són de caràcter envellit, amb una pàtina verdosa. Expliquen des de Son Salord, pedrera de Menorca, que actualment se cerca molt el marès vell com antiguitat i que ara és molt preuat per restaurar edificis rurals. El marès nou també ha pujat de preu i actualment ronda els 30 euros el metre quadrat.

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT