Una comissió gestora està al capdavant des d’aquest dimecres la confraria de pescadors de Ciutadella. La dimissió en bloc de la junta directiva el passat 12 d’abril va deixar l’associació en mans de la Federació Balear de Confraries de Pesca, que aquest dimecres va convocar una assemblea extraordinària per designar els membres de la gestora. Està formada per cinc persones, tres socis de la Confraria de Ciutadella, un representant de la administració i un altre membre de la Federació. Tenen un termini de 15 dies per iniciar un nou procés electoral. Ho explica el secretari de la Federació Balear de Confraries de Pescadors, Antoni Garau, en declaracions a IB3 Ràdio.
Malgrat que el procés electoral és lent, Garau assegura que en el termini d’un mes la confraria gaudirà d’una nova junta directiva. Agraeex la tasca feta pel fins ara patró major, Jaume Gomila, amb qui assegura que han col·laborat en tot moment.
La seva principal reivindicació continua sent l'equiparació salarial amb la resta dels treballadors públics del seu sector, i exposen que la mitjana de diferència de sou és de 500 euros
Actualment, l'Agència de gestió de fronteres de la UE té més de 220 agents desplegats a Espanya, principalment a les Canàries o a la costa sud peninsular