Ferit un bomber en l’incendi que ha cremat una hectàrea de rostoll devora el camp del Constància a Inca
Ha hagut de ser atès en el lloc dels fets per ferides de segon grau a la cama i el braç

Després de trobar-ne de musulmanes, el jaciment romà serverí no deixa de sorprendre
Dos membres de l'equip de la campanya de recerca arqueològica d'enguany a Son Sard, Son Servera
107Les excavacions arqueològiques d’enguany al jaciment històric de Son Sard, al municipi de Son Servera, han desvelat una nova troballa que sacseja la idea que es tenia fins ara d’aquest indret patrimonial: si l’any passat s’hi descobriren restes de tombes que, per la seva orientació nord-sud, es deduïa que foren musulmanes, enguany se n’han descobert d’orientació est-oest que apunten al ritual cristià.
“Fins ara no teníem cristians aquí, si ara n’hem trobat serà una novetat; evidentment, no revolucionària perquè hi ha evidències de la seva presència a prop, però que en el nostre cas pot voler dir que tenim un jaciment molt ric i amb una ocupació cronològicament molt més llarga del que semblava”, explica un dels directors de la recerca arqueològica a Son Sard, l’arqueòleg Toni Puig quan falta una setmana per tancar la campanya d’enguany.
La pista de la petjada cristiana al poblat romà de Son Sard, devora el torrent de Xiclati, marca una nova línia d’investigació, com també ho fa la possibilitat a partir d’ara de conèixer més sobre el que hi feren les diferents civilitzacions que hi passaren. Això, analitzant terra endins.
“Les torrentades històriques del torrent han anat enterrant nivells i nivells de sol i terres que poden ser d’època romana o medieval i que ara tenim l’oportunitat d’excavar per agafar-ne mostres de manera que puguem estudiar químicament i morfològica els sediments perquè ens diguin quines activitats s’hi van desenvolupar”, exposa Puig.
El poble de Son Servera, un dels finançadors del projecte d’investigació arqueològica a Son Sard, treu bon rèdit de l’aposta per aquest patrimoni local. En el futur, la idea és fer públic de manera permanent tot el descobert. Per exemple, amb un centre d’interpretació. “És una idea que nosaltres, com ajuntament, tenim i no ho descartam, però ho preveim a llarg termini, tenint en compte que els temps de tramitació a l’administració no tenen l’agilitat que voldríem”, explica Neus Galmés, regidora de Patrimoni de Son Servera.
Els estudis i les anàlisis que es facin a partir d’ara de les dades, els materials i les mostres de la darrera campanya arqueològica a Son Sard, han de donar fe d’aquesta senya de cristianisme que es pensa s’hi ha trobat. Mentrestant, aquesta setmana que ve i en un lloc i data que s’anunciarà pròximament, es mostraran al públic els objectes trobats a la finca serverina.
Ha hagut de ser atès en el lloc dels fets per ferides de segon grau a la cama i el braç
La menor, d'11 anys i nacionalitat francesa, va patir una parada cardiorespiratòria
L'artista internacional ha utilitzat les parets per expandir la seva obra, que es caracteritza per la seva profunditat i immersió
El fundador de Meliá Hotels International va morir a 89 anys el passat novembre