L'FP Dual està dissenyada per proporcionar una formació especialitzada completa que inclou un Certificat de Professionalitat en Gestió Ambiental
L’Escola Superior Hotecma, projecte de formació impulsat per Fundació ASIMA, Biolinea i la Federació Empresarial Hotelera de Mallorca (FEHM), ha posat en marxa la primera edició de l’FP Dual de Circularitat Hotelera, la primera formació d’aquest tipus desenvolupada a Espanya.
Pau Crespí, director general de Biolinea i responsable de l’execució dels cursos de Hotecma, ha explicat que “és una especialitat que no existia fins ara i que resulta fonamental per als nous perfils professionals que requereix el sector turístic.”
Francisco Martorell, president d’ASIMA, ha recordat l’aposta de l’entitat per la formació especialitzada per donar resposta a les necessitats de personal qualificat que tenen empresaris i industrials dels polígons. “Hem convertit l’Antic Parc de Bombers ASIMA en un centre de referència en formació tècnica.” De la seva banda, la vicepresidenta de la FEHM, María José Aguiló, ha assegurat que l’FP de Circularitat és una fita que incorpora la circularitat en totes les àrees de la seva operativa.
El conseller d’Empresa, Ocupació i Energia, Alejandro Sáenz de Sant Pedro, ha volgut destacar la importància de l’FP Dual en Circularitat Hotelera “com a palanca d’ocupabilitat dels treballadors segons els paràmetres de les empreses i més encara la de circularitat, que dona resposta a un sector tan potent com l’hoteler en un front tan urgent com aquest.”
CONTINGUTS FORMATIUS
El curs, iniciat el passat 28 de gener, té una durada d’un any i disposa d’un programa que combina formació teòrica i formació pràctica, amb la finalitat que l’alumnat pugui aplicar els coneixements adquirits en un entorn professional real.
Així, el pla d’estudis d’aquesta FP Dual està dissenyat per proporcionar una completa formació especialitzada en circularitat, que inclou tant un Certificat de Professionalitat en Gestió Ambiental (420 hores), com una especialitat formativa en Economia Circular en el Sector Hoteler (225 hores).
El programa teòric s’estendrà fins a final del mes de maig i, a partir de juny, els 19 alumnes del curs iniciaran les seves respectives pràctiques en alguna de les 15 empreses que col·laboren amb aquest projecte formatiu. Empreses de diferents sectors, entre elles, hotels i consultories.
Segons fonts de la Guàrdia Civil, el succés ha ocorregut a les 17.45 hores en un establiment de menjar tradicional molt conegut
El succés, segons la informació del SAMU, ha tengut lloc aquest dilluns matí
Es tracta d'un britànic de 40 anys