Un pràctic cau a la mar al dic de Son Blanc de Ciutadella mentre ajudava a maniobrar un ferri
Per sort, tot va quedar en un ensurt: l'home de 57 anys ja és a ca seva i es troba bé
 
                        
                     
    
     
        
Segons el conseller d'Agricultura, "s'han de posar les eines perquè els pagesos puguin augmentar el rendiment de les seves explotacions."
 
                             
                            Diu la memòria prèvia al projecte de llei que es contemplarà la possibilitat de desenvolupar activitats complementàries lligades al sector turístic. Entre elles, oferir allotjament als visitants. No és nou: ja la legislatura passada es creà la figura de les agroestades, a la qual no s’acollí cap explotació agrària. Ara el govern, hi vol donar una empenta. Segons el conseller d’Agricultura, Joan Simonet: “S’han de recuperar les facilitats i eines que puguin tenir els pagesos” per augmentar el rendiment de les seves explotacions.
Des de la pagesia observen amb cautela aquest moviment. No s’hi mostren, a priori, en contra. Però demanen una regulació estricta. A ASAJA es donen tot el mes de setembre per estudiar la normativa. Joan Gaià, d’Unió de Pagesos, assegura que “donar-hi suport perquè si és un poc irresponsable. Tots sabem que feta la llei, feta la trampa. Si es pogués garantir un turisme lligat a l’experiència, seria una cosa. Però tots sabem que obrim la capsa de Pandora”.
La balança, per tant, es debat entre els beneficis econòmics i mantenir el caràcter del sector primari: “el pagès”, diu Simonet, “ja no és només un senyor que va damunt un tractor”. Ara també pot ser “un empresari agrícola que ha de poder comercialitzar el seu producte”. Gaià, adverteix, en canvi, que això no ha de suposar “una reconversió d’ús urbanístic. És a dir, no han de poder fer-hi apartaments per viure. Ni s’han de convertir en places turístiques convencionals”.
La definició de producte local i garantir-ne una quota en l’activitat turística també formarà part de la nova llei agrària. Des d’Unió de Pagesos asseguren que ja fa mesos que fan feina amb la Federació Hotelera de Mallorca per crear aquestes sinergies i establir ponts entre els dos sectors.
Per sort, tot va quedar en un ensurt: l'home de 57 anys ja és a ca seva i es troba bé
 
                        
                    Ha estat per casualitat que al mateix edifici del nucli costaner de Son Servera, on es va cremar ahir un pis, la Guàrdia Civil ha fet escorcolls i ha detingut una persona, vinculada als baixos
 
                        
                    La víctima ha rebut diverses punyalades a la zona lumbar
 
                        
                    Es tracta d'una prova indiciària i que s'ha de corroborar en un laboratori
