X

Vila acumula 14 anys sense invertir a la xarxa d’aigües

La nova contrata haurà d'invertir 17 milions d'euros en les canonades municipals, com a mínim

20/10/2025

Vila acumula 14 anys sense invertir a la xarxa d’aigües

46

L’Ajuntament d’Eivissa reconeix la manca d’inversions en la xarxa de pluvials del municipi, i confia a posar-se al dia quan es pugui renovar la concessió del servei municipal, pendent des de fa 14 anys. Això, una setmana després del pas de la dana Alice, que va negar moltes zones de vila.

El 65% de la zona urbana de Vila és inundable. I la ciutat no para de créixer, cosa que ha desbordat la capacitat de la xarxa de pluvials. També hi ha el problema que només en un terç d’aquesta xarxa s’han separat les aigües residuals de les escorrenties de pluja, una estimació que l’Ajuntament dona per bona, sense oblidar que, a més, és massa vella. Per donar una idea de com és d’antiga, el regidor de Gestió Ambiental i Neteja, Jordi Grivé, posa un exemple: “Encara queda alguna canal d’època romana, i no és broma”.

Cap govern municipal ha aconseguit adjudicar el servei municipal d’aigües, prorrogat des de fa 14 anys, però l’actual equip assegura que estan en les darreres fases del tràmit. La nova concessionària assumirà inversions milionàries, amb un llistat inicial d’obres “obligatòries” que puja 17 milions d’euros. A més, haurà de reservar un milió addicional cada any per noves necessitats que es puguin detectar.

Però fora d’aquestes obligacions, està previst un tanc de tempesta a Platja d’en Bossa, al carrer de Fray Luís de León, que hauria de facilitar l’evacuació d’aigua al carrer Murtra, ja dins el termini de Sant Josep, i s’ha de finançar a través de l’impost de turisme sostenible. També s’està redissenyant el tanc previst a Can Misses, que l’anterior equip de govern volia fer a la rotonda del primer cinturó de ronda, però l’actual equip vol fer més gran i busca una ubicació més adequada, perquè aquell projecte “ha quedat desfasat i no s’ajusta a les necessitats”, segons Grivé.

El més urgent després del pas d’Alice ha estat millorar alguns desguassos i eliminar obstacles als torrents, com els de Cas Capità i sa Llavanera, que desemboquen a ses Feixes i quan es desborden són els causants de les inundacions des Pratet i tota la zona portuària fa una setmana. A l’avinguda Vuit d’Agost es va trobar una canonada de 12 metres de llarg que encara no se sap quina funció tenia.

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT