X

Vila posarà en circulació 600 patinets i bicicletes de lloguer en el nou servei municipal

S'estendrà a tots els barris, amb un preu de 60 euros anuals

04/09/2025

Vila posarà en circulació 600 patinets i bicicletes de lloguer en el nou servei municipal

56

L’Ajuntament d’Eivissa prepara la licitació del servei de bicicletes i patinets, que ara funciona com a prova pilot. S’estendrà a tots els barris amb 600 vehicles i costarà un màxim de 60 euros anuals als residents. El pròxim mes d’octubre finalitza la prova pilot que l’Ajuntament va encarregar a una empresa del sector. Llavors es licitarà el servei.

El servei s’ampliarà a tots els barris de Vila i passarà dels 340 vehicles actuals a un sostre de 600 patinets i bicicletes. En un any, s’han fet 120.000 viatges, amb l’estalvi de 60 tones d’emissions de CO₂. Cada trajecte és d’una mitjana de 10 minuts de durada, per recórrer prop de 2 kilòmetres de distància. A més, aquest estiu ha experimentat un fort creixement, i al juliol s’ha situat en uns 7.000 usuaris.

I de fet, aquests patinets i bicicletes s’aturen automàticament quan l’usuari vol circular per Dalt Vila o Vara de Rey, zones on l’Ajuntament prioritza el pas de vianants.

04/09/2025

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT