Barrumbada en pocs minuts a Eivissa i Mallorca
L'Aemet ha activat, entre les 08.00h i les 11.00h, l'avís taronja a la Tramuntana, est i sud de Mallorca; ara només està activat l'avís groc a Menorca
L'epicentre del primer hauria estat a Deià i el segon a Bunyola, tot i que la vibració es va notar al Pla
Els veïnats expliquen, en aquest vídeo, com van sentir els dos terratrèmols d'ahir a Mallorca. /Imatges: Els Dematins d'IB3 Televisió.
233La Xarxa Sísmica Nacional, adscrita al Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma) a través de l’Institut Geogràfic Nacional (IGN), confirma dos terratrèmols de magnitud 2,2 ( a les 19.46 hores) i 2,5 (a les 21.36 hores) de l’escala de Richter ahir vespre a Mallorca. Després de recollir les dades d’Emergències, aquest matí han descartat que els tremolors corresponguin a cap explosió. L’epicentre del primer hauria estat a Deià i el segon a Bunyola, tot i que la vibració es va notar al Pla.
L’112 ha confirmat que va rebre moltes cridades de residents en els barris de Es Rafal i Es Viver, a Palma, i dels municipis de Marratxí, Santa Maria i Bunyola. En concret, s’han registrat 124 trucades de ciutadans alarmats perquè havien sentit els terratrèmols superficials.
La Policia Local de Marratxí va indicar que tenien les línies col·lapsades. “Uns tres segons va durar, però es va notar molt”, relata un internauta veí de Sa Cabaneta. També a Santa Maria es va produir “bastant alarma”, segons els Bombers, encara que no va haver-hi incidents.
“Estàvem dins la cuina preparant el sopar, passsades les 21, quan hem sentit com si dos avions rosassin el sotil de casa nostra”, expliquen a IB3 Notícies els veïnats. “Hem passat por”, diuen els de sa Cabaneta.
“Nosaltres estàvem mirant les notícies quan l’estructura de la casa s’ha mogut durant un o dos segons. Hem suposat que era una rèplica del primer tremolor”, relata un altre veïnat.
L'Aemet ha activat, entre les 08.00h i les 11.00h, l'avís taronja a la Tramuntana, est i sud de Mallorca; ara només està activat l'avís groc a Menorca
Són Santa Margalida, Muro, sa Pobla, Pollença i Alcúdia, Felanitx, Campos, ses Salines, Formentera, Eivissa, Sant Josep de sa Talaia, Santa Eulària des Riu, Maó, es Mercadal
En un informe recomana cercar alternatives i el Ministeri apunta a una solució en superfície
Ha estat una col·lisió posterior en marxa al quilòmetre 26 de la carretera vella de Sineu