Una persona detinguda en una operació contra el narcotràfic a Sineu
La detinguda és una dona de 41 anys. A l'interior de l'habitatge s'han trobat 271 plantes de marihuana
L'any 2015 va suposar l'inici d ela causa per la qual ha estat detingut l'exministre
Agents de la Guàrdia Civil han traslladat Eduardo Zaplana de la Comandància de València fins a Madrid per presenciar l’escorcoll de les propietats que l’exministre té a la capital.
L’UCO l’atribueix una operació de blanqueig de part dels 10 milions i mig d’euros que suposadament va obtenir pel cobrament de comissions en l’etapa que va presidir la Comunitat Valenciana. Mossegades per adjudicacions amb renovables eòliques i privatització de les iTVs.
De blanqueig de capitals i frau fiscal, s’acusa també la resta de detinguts. Fins a 7 persones. Dos, membres de la família Cotino, considerada principal benefactora de Zaplana. La seva detenció ha desfermat una tempesta política. Després de suspendre’l de militància, el PP assegura que Zaplana ja és passat. la formació el vincula ha Ciutadans que desmenteix qualsevol relació amb l’expresident valencià.
La Generalitat Valenciana es personarà en el cas. L’operació Erial es va destapar ara fa més de tres anys durant la investigació del cas Taula, en què hi ha 80 imputats, entre ells polítics i empresaris. L’agència Europa Press assegura que l’operació que s’ha saldat amb la detenció de l’exminsitre de José María Aznar es va destapar després que l’exgerent d’Imelsa, Marcos Benavent, conegut com “el yonki del dinero” i penedit del cas Taula, entregàs als jutjats uns documents. Se’ls va entregar un imam sirià que els va trobar al fals sostre de ca seva durant una reforma. L’immoble va ser abans propietat de Zaplana. Es tractaria d’esquemes fets a mà pel mateix Zaplana que recollien moviments il·lícits de doblers.
La Guàrdia Civil té previst interrogar demà com a imputats la dona de Zaplana i l’exdirector general de la Policia, Juan Cotino. L’operació Erial continua oberta i s’esperen noves detencions.
La detinguda és una dona de 41 anys. A l'interior de l'habitatge s'han trobat 271 plantes de marihuana
La comunitat xinesa de Palma dona la benvinguda a l'any de la serp
L'accident mortal ha ocorregut en una via no permesa per a vianants; la víctima encara no ha estat identificada