Espanya és el segon país que més plàstics aboca a la Mediterrània després de Turquia
Espanya és el segon país que més plàstics aboca a la Mediterrània, molts dels quals acaben arribant a les platges en forma de micro-plàstics. És el que es troben els voluntaris de Zero Plàstic Menorca, que durant aquesta setmana recullen aquestes partícules minúscules a les platges menorquines.
Ja sigui a través de la beguda, el menjar o l’aire que respirem, cadascun de nosaltres ingereix 5 grams de plàstics a la setmana, i això equival a una targeta de crèdit. Una dada que ha impactat els voluntaris de Zero Plàstic Menorca, que aquests dies es troben amb la gravetat del problema sobre l’arena de les platges menorquines. En l’espai de només quaranta metres quadrats, l’equip de voluntaris ha recollit fins a 10.000 microplàstics en només unes hores.
Concretament, són 126 les tones de plàstics que Espanya aboca a la mar cada dia. En la mateixa platja, els més de 30 voluntaris, tant menorquins com arribats d’arreu de l’estat aprenen l’origen dels microplàstics. A banda de la petjada dels vaixells, l’associació convida a una reflexió individual sobre la responsabilitat de cadascú.
El sostre del poliesportiu de Binissalem ha sortit volant i ha caigut damunt les cases veïnades, la qual cosa ha provocat nombrosos desperfectes
A Binissalem, el cap de fibló que ha tocat terra ha deixat danys materials a cases veïnes del pavelló d'esports, on s'han volat les plaques que cobreixen l'edifici