El Govern d'Espanya ha habilitat instal·lacions per acollir migrants als ports de Palma, d'Eivissa i de la Savina, a Formentera
EFE/ Cati Cladera
139Un total de 472 persones migrants arribades a Mallorca per mar en embarcacions irregulars han passat ja pels mòduls de primera acollida oberts al desembre per la Delegació del Govern al port de Palma, on romanen un màxim de 24 hores abans d’embarcar amb destinació als ports de Barcelona, València i Dénia.
La instal·lació compta amb dues carpes amb un total de 156 llits en lliteres de dues altures, un menjador, dutxes i banys portàtils per atendre aquestes persones —tots homes majors d’edat— després de travessar la mar Mediterrània en petites embarcacions de, per norma general, uns 6 metres d’eslora.
Les dones i els infants són conduïts a altres instal·lacions de Palma gestionades per la Creu Roja.
El delegat del Govern a les Illes Balears, Alfonso Rodríguez, i la directora general d’Atenció Humanitària i del Sistema d’Acollida de Protecció Internacional, Paloma Favieres, han supervisat aquest divendres aquesta instal·lació de primera acollida. Rodríguez ha comentat que aproximadament la meitat de les persones ateses són magribines i l’altra meitat, subsaharianes, la intenció primordial de les quals és deixar Mallorca i continuar el seu viatge com més aviat millor cap a la Península per continuar amb la seva “ruta migratòria”.
La víctima, un home georgià de 51 anys, va morir divendres a l'hospital Mateu Orfila
Ha estat seleccionat d'entre una vintena de directors amateurs. Oferirà un concert el mes de juny a la Misericòrdia
Un dels cupons venuts ha estat premiat amb 500.000 euros i quatre més amb 35.000 euros cadascun
Ha estat la convidada de la desena edició del concert anual Gospel Experience, de la Coral Moments a Cor