L'acord arriba quan Trump acaba de complir els primers cent dies del seu segon mandat i amb el teló de fons de les negociacions per posar fi al conflicte a Ucraïna
Trobada a la Casa Blanca entre el president dels Estats Units, Donald Trump, i el president d'Ucraïna, Volodímir Zelenski el 28 de febrer de 2025.Europa Press / Contacto / White House
61Ucraïna ha signat un acord marc segons el qual els Estats Units podran aprofitar-se dels recursos minerals ucraïnesos a canvi de l’ajuda per al desenvolupament i la recuperació d’Ucraïna després del conflicte amb Rússia. L’acord no comptabilitzarà com a contribució l’ajuda militar que s’ha prestat fins ara ni tampoc preveu les garanties de seguretat que demanava el president ucraïnès, Volodímir Zelenski, per posar fi a la guerra.
EFE/ @Svyrydenko_Y
Això després de no haver arribat encara a cap acord de treva entre Rússia i Ucraïna, fet pel qual Donald Trump ha dit que està perdent la paciència i ha amenaçat de retirar-se de la mediació si aquesta setmana no es fan passos concrets.
Segons el comunicat del Departament del Tresor estatunidenc, el text de l’acord detalla l’establiment del Fons d’Inversió per a la Reconstrucció els Estats Units-Ucraïna i estima que “en reconeixement de l’important suport financer i material que el poble estatunidenc ha brindat a la defensa d’Ucraïna des de la invasió a gran escala de Rússia”, aquesta aliança econòmica els permet col·laborar i invertir junts per garantir que els recursos, talents i capacitats mutus accelerin la recuperació econòmica d’Ucraïna.
Sota el lideratge del president estatunidenc, Donald Trump, el Departament del Tresor i la Corporació Financera Internacional per al Desenvolupament treballaran juntament amb l’Executiu d’Ucraïna per “finalitzar la governança del programa i avançar en aquesta important associació”.
S’havia previst que Trump i el mandatari ucraïnès, Volodímir Zelenski, ratifiquessin l’acord a la fi de febrer a la Casa Blanca, però això es va posposar a causa d’un fort desacord que tots dos líders varen protagonitzar en el Despatx Oval.
Saturday‘s meeting between Presidents Trump and Zelensky at the Vatican is a chance to move forward — to build real peace through strength.
Putin isn’t seeking peace, only buying time.
Stronger sanctions and greater pressure are the way to end this war — for the benefit of both… pic.twitter.com/xMFoXBB5wF
— Yulia Svyrydenko (@Svyrydenko_Y) April 27, 2025
L'alerta per desaparició ha estat desactivada
La zona roman amb bandera groga mentre cerquen l'animaló
Continua la incògnita, mentre s'especula quina espècie pot haver causat el que no sembla una mossegada
Després d'un mes, l'home de 54 anys ha estat traslladat a planta