Els caravanistes clamen contra l’ordenança de trànsit de Ciutadella
Afirmen que van presentar al·legacions, però que mai no els van respondre, mentre que l'Ajuntament assegura no haver-les rebut

No es faran proves diagnòstiques de forma generalitzada
A partir de dilluns, canvia el protocol per contenir la pandèmia: les persones positives asimptomàtiques o amb símptomes lleus no s’hauran d’aïllar i no es faran proves de detecció de la Covid amb caràcter general. Segons explica la Comissió de Salut Pública mitjançant una nota del Ministeri, aquestes modificacions es fonamenten en els alts nivells d’immunitat aconseguits per la població ha determinat un canvi en l’epidemiologia. Ens encaminam cap a una estratègia diferent que gripalitza el virus. Així, les actuacions se centraran en les persones de major vulnerabilitat i es monitoraran els casos greus.
A més a més, la consellera de Sanitat, Patricia Gómez, assegura que també “anirem desescalant en el sistema sanitari pel que fa als dobles circuits i les persones destinades només a fer feina amb Covid podran ser recuperades per dedicar-se a la seva activitat habitual”.
Els pacients contagiats amb covid no s’hauran d’aïllar a casa com fins ara. Podran continuar amb la seva vida habitual seguint una sèrie de recomanacions específiques i extremant les precaucions com ara portar mascareta en tot moment i evitar contacte amb persones vulnerables durant deu dies. Un escenari que els permetrà fer feina i no haver-se de demanar la baixa, tot i que es recomana que es teletreballi sempre que sigui possible. En cas que treballin en àmbits vulnerables, no podran acudir al centre de treball fins que hagin passat cinc dies des dels primers símptomes o de la prova diagnòstica positiva.
Nova estratègia contra la covid: quan em faran una prova diagnòstica?
A partir d’ara no es realitzaran proves diagnòstiques a tothom. Queden restringides a les persones majors de 60 anys i a les immunodeprimides, a les dones embarassades i als pacients amb un quadre d’infecció respiratòria aguda de vies baixes. També a aquella gent que resideix o treballa en un centre sanitari assistencial, sociosanitari o de dia, i a la gent que ha estat durant els darrers 14 dies en una regió en la qual circuli una variant d’interès o de preocupació.
És a dir, l’estratègia desaconsella ara que els positius per un test d’autodiagnòstic es facin una prova al centre sanitari. Així i tot, el professional sanitari podria indicar la realització de la prova sota criteri clínic. Les persones que s’inclouen en el llistat i tinguin símptomes lleus han de contactar amb el sistema sanitari de la comunitat i romandre al seu domicili fins que s’obtengui el resultat de la prova. Si el resultat és negatiu i després es produeix un empitjorament, es farà una segona prova passades les 48 hores.
Afirmen que van presentar al·legacions, però que mai no els van respondre, mentre que l'Ajuntament assegura no haver-les rebut
Les famílies hauríem de tenir confiança en els adults de referència dels nostres infants a l'escola i ara mateix no la tenim
Segons el Servei d'emergències 061, el menor caminava per la voravia quan un camió li hauria colpejat el cap amb el retrovisor
Aquesta cursa va ser una idea d'un grup d'amics del poble i ha acabat convertint-se en una de les cites més importants del municipi