X

D’aquesta manera es vol reformar la nova plaça Major de Palma

Les galeries seran un espai obert i accessible d'art i comerç

03/04/2025

D’aquesta manera es vol reformar la nova plaça Major de Palma

Recreació virtual de com quedarà la Plaça Major de Palma després de la reforma. Barceló Balanzó Arquitectes

200

La fisonomia de la Plaça Major de Palma canviarà en els pròxims anys. L’objectiu és convertir aquest espai en un aglutinador cultural i revitalitzar el centre de la Ciutat. Les galeries de la plaça Major es transformaran en un espai accessible i obert, amb il·luminació i ventilació, que formi part del “circuit natural” del centre històric i convidi a transitar-lo, amb llocs dedicats a art, comerç i hostaleria.

La part que dona a la Rambla serà totalment per als vianants, amb l’entrada i sortida de l’aparcament soterrades, i salvarà la diferència d’altures amb el que els arquitectes guanyadors del concurs d’idees per a reformar la Plaça Major i els seus voltants diuen “atri”, un espai obert i lluminós en diferents nivells que, mitjançant escales, rampes i ascensors, connectarà amb la plaça pròpiament dita.

Així ho han explicat aquest dijous en una roda de premsa a l’Ajuntament els arquitectes Antoni Barceló, de l’estudi Barceló Balanzó Arquitectes, i Sergi Carulla, de Scob, autors de l’avantprojecte ‘Àgora 001’.

Així ha canviat la plaça Major de Palma

No és la primera ni la segona versió que hem conegut de la plaça Major, on hem pogut veure des de cotxes circulant fins a zones enjardinades. La configuració que coneixem ara arribà l’any 1969, quan es dugué a terme una gran intervenció que suposà la construcció del seu aparcament soterrat i que va permetre connectar aquest espai amb la Rambla.

 

Notícies relacionades >

03/04/2025

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT