Un iot de 64 metres d’eslora encalla a una seca des Pujols, a Formentera
La propietat creu que no té danys estructurals i la vol extreure amb maniobres d'arrossegament

La norma inclou el bloqueig de totes les places turístiques a les Illes Balears
La presidenta del Govern, Francina Armengol, ha anunciat aquest divendres l’aprovació en Consell de Govern Extraordinari del Decret Llei de Circularitat i Sostenibilitat Turística. El Decret Llei de Circularitat i Sostenibilitat Turística, que entrarà en vigor avui mateix, inclou el bloqueig de totes les places turístiques a les Illes Balears. En quatre anys, els consells insulars poden adequar aquestes places, si no quedaran extingides definitivament.
La norma s’ha aprovat en format de decret “perquè afegeix una part territorial”, ha explicat Armengol, que ha puntualitzat que es tramitarà com a projecte de llei per a ser millorat i modificat en el debat parlamentari.
Comporta “tres potes”, amb una aposta per la circularitat i la sostenibilitat, l’ús adequat de recursos com l’energia i l’aigua, i la gestió dels residus; millora de les condicions laborals; i modernització dels establiments amb facilitats.
Armengol ha dit que el Govern, conscient de l’exigència d’invertir recursos econòmics que suposa la norma per al sector, aportarà 60 milions d’euros per a la seva aplicació.
Més informació:
La reforma de la llei de turisme inclou una nova categoria: hotels de salut
La reforma de la llei turística preveu que tots els llits dels hotels siguin elevables
La propietat creu que no té danys estructurals i la vol extreure amb maniobres d'arrossegament
Segons assenyalen, la infraestructura condiciona el creixement d'un sector amb demanda, diuen, d'aquestes embarcacions recreatives de grans dimensions