X

Augmenten les agressions a professionals de la salut a les Illes Balears

La Policia Nacional va tramitar 17 denúncies per agressions a sanitaris l'any 2024

06/03/2025

Augmenten les agressions a professionals de la salut a les Illes Balears

Foto Europa Press

84

Les agressions a professionals de la salut a les Illes Balears van en augment. Així ho constaten les dades presentades aquest dijous al Col·legi Oficial de Metges de les Illes Balears (COMIB) amb motiu del Dia Europeu Contra les Agressions a Metges i Professionals Sanitaris que se celebra el pròxim dimecres, dia 12 de març.

Segons ha informat Alfredo Rodríguez, interlocutor de la Policia Nacional en l’àmbit sanitari, el 2024 van tramitar 17 denúncies per suposades agressions a professionals sanitaris de tots els àmbits: són dues denúncies més que les tramitades el 2023, amb un increment superior al 13%.

També pugen les comunicacions d’agressions al sistema intern de l’IB-Salut. En aquest cas, es tracta de comunicacions de situacions violentes o d’agressions que pateixen els professionals durant la seva feina i que no sempre acaben en denúncia. Segons les dades facilitades aquest dijous, el 2024 hi va haver 1.365 comunicacions per agressions patides per tot el personal sanitari de les Balears, enfront de les 1.237 comunicacions del 2023, un increment del 10%.

El Col·legi de Metges també ha aportat dades de les agressions comunicades per part dels més de 7.000 metges col·legiats al COMIB. De les 15 agressions comunicades el 2024, el 65% les patiren dones d’entre 35 i 45 anys. Més de la meitat de les agressions van ser per amenaces o coaccions, un 28%, insults i un 18%, lesions.

Notícies relacionades >

06/03/2025

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT