Mor un home en caure d’un penya-segat a Cala Sant Vicenç mentre pescava amb el seu net
La víctima és Gaspar Rosselló, professor, gestor universitari i figura destacada del món acadèmic lligat a la Universitat de Barcelona

L'exemplar, inscrit en el Catàleg d'arbres singulars, feia 6 metres d'alçada i tenia un diàmetre de copa de 9 metres
/TONI MASCARÓ
99El cap de fibló i l’esclafit de Menorca va arrabassar la mata de Torralbenc Nou, la més monumental de tot l’arxipèlag, inscrita en el Catàleg d’arbres singulars de les Illes Balears. L’exemplar Pistacia lentiscus, localitzat al barranc de Cala en Porter, tenia tres branques primàries, feia 6 metres d’alçada i un diàmetre de copa de 9 metres. Moltes podes controlades l’hi asseguraren anys de port extraordinari.
La mata és un dels arbusts més abundants de Menorca. Hi ha tant plantes masculines com femenines, però només aquestes últimes originen els fruits globosos vermells característics.
La fusta d’aquesta mata, que fa d’ombra al bestiar, és apreciada en ebenisteria. Antigament, dels seus fruits s’obtenia un oli emprat per a l’enllumenat i amb la seva aromàtica (màstic) es preparen gomes, massilles i masticatoris naturals.
La víctima és Gaspar Rosselló, professor, gestor universitari i figura destacada del món acadèmic lligat a la Universitat de Barcelona
S'han trobat algunes restes de l'aparell, però es desconeix fins i tot quants ocupants duia l'aeronau
La dona, de 27 anys, hauria perdut una falange del dit gros i es troba ingressada al Mateu Orfila
Algunes fonts assenyalen que es tracta d'un pilot nord-americà de 60 anys i el seu fill de 13