El valencià Carlos Sancho, guanyador de les I Jornades Internacionals de Direcció de Banda
Ha estat seleccionat d'entre una vintena de directors amateurs. Oferirà un concert el mes de juny a la Misericòrdia
Un esdeveniment catastròfic global va causar la desaparició de gairebé el 90% de les espècies de la Terra
Algunes de les empremtes descobertes
287Un equip internacional de científics ha estudiat restes fòssils recollides a la costa de la serra de Tramuntana, entre Banyalbufar i Valldemossa, per identificar alguns dels animals i plantes que habitaven uns 280 milions d’anys al territori que avui és Mallorca i que, llavors, formava part del supercontinent Pangea i se situava prop de l’Equador.
Aquest territori tenia un clima àrid i estava sotmès a intenses pluges esporàdiques que formaven rius amb meandres i esplanades d’inundació entorn de la qual vivien grans vertebrats i plantes ja desapareguts. Segons ha informat l’Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont (ICP), del que forma part el científic que ha liderat la investigació, Rafel Matamales, després de l’etapa estudiada -Pèrmic- es va produir un “esdeveniment catastròfic global” que va causar la desaparició de gairebé el 90% de les espècies de la Terra per la reducció d’oxigen atmosfèric i l’acidificació dels oceans a causa d’enormes erupcions volcàniques.
S’han identificat nombroses empremtes d’animals molt diferents. “En el que havien estat petites llacunes temporals, hem trobat empremtes de captorrínides grans i petits”, expliquen. Aquests animals, ja extingits, eren rèptils herbívors similars als dragons de Komodo.
“Algunes empremtes podrien haver estat produïdes per l’espècie a la qual pertany el fragment de maxil·lar que es va descobrir fortuïtament a la platja de Son Bunyol, prop del Port des Canonge, l’any 2002. També s’han descobert empremtes de pelicosaure, un grup “remotament emparentat” amb els mamífers, representants dels quals tenien una vela dorsal per tot el llom.
Ha estat seleccionat d'entre una vintena de directors amateurs. Oferirà un concert el mes de juny a la Misericòrdia
Un dels cupons venuts ha estat premiat amb 500.000 euros i quatre més amb 35.000 euros cadascun
Durant la jornada, s'han arribat a registrar ones de fins a 13 metres
L’Audiència de Palma reprèn el judici amb jurat per la mort de la criatura el 2023; demanen presó permanent revisable per a la mare i l’oncle