X

Dissabte, dia 26 d’abril, funeral del papa Francesc a la plaça de Sant Pere

Aquest dimecres, el fèretre serà traslladat a la basílica vaticana per rebre l'homenatge dels fidels

22/04/2025

Dissabte, dia 26 d’abril, funeral del papa Francesc a la plaça de Sant Pere

El Vaticà ha difós les primeres imatges del fèretre del papa Francesc. / EFE

274

El funeral del papa Francesc se celebrarà aquest dissabte, dia 26 d’abril, a les 10 hores, a la plaça de Sant Pere, mentre que, aquest dimecres, el fèretre serà traslladat a la basílica vaticana per rebre l’homenatge dels fidels. D’altra banda, la catedral de Mallorca ha anunciat que dimarts que ve celebrarà el funeral i que serà presidit pel bisbe de l’illa, Sebastià Taltavull. Aquest dimecres, a partir de les 19 hores, està prevista la celebració d’un rosari en la capella del Santíssim, en sufragi del pontífex.

La cerimònia de dissabte al Vaticà, a la qual està previst que arribin caps d’estat de tot el món, estarà oficiada pel degà del col·legi cardenalici, Giovanni Battista Re i, en acabar, el fèretre serà traslladat a la basílica de Santa Maria Major, on serà enterrat, segons el testament del pontífex argentí.

Aquest dimecres, després d’un moment d’oració presidit pel camarlenc, el cardenal Kevin Joseph Farrell, començarà “la translació” del cos. La processó passarà per la plaça de Santa Marta i la plaça dels Protomàrtirs Romans i des de l’Arc de les Campanes sortirà a la plaça de Sant Pere i entrarà a la Basílica Vaticana per la porta central. Després, a l’Altar de la Confessió, davall el baldaquí, el cardenal camarlenc presidirà la Litúrgia de la Paraula, al final de la qual començarà la visita dels fidels.

Encara no s’ha determinat quant de temps estarà exposat el cos del papa Francesc, qui canvià algunes de les regles dels funerals als pontífexs, com es llegeix en la nova edició d’Ordo Exsequiarum Romani Pontificis. El cos s’ha dipositat en un únic taüt de fusta amb l’interior de zinc i s’exposarà directament amb el fèretre obert, però no en un cadafal, com havia estat fins ara, i tampoc es col·locarà el bàcul papal durant aquesta exposició. Finalment, s’elimina la tradició d’enterrar els papes en tres taüts: un de xiprer, un segon de plom i un tercer de roure.

Després del funeral, el fèretre serà traslladat immediatament a la basílica de Santa Maria Major, com va deixar escrit Francesc per a la sepultura. En el seu testament va indicar: “Sol·licit que el meu sepulcre sigui preparat en el nínxol de la nau lateral, entre la Capella Paulina (Capella de la Salus Populi Romani) i la Capella Sforza de l’esmentada Basílica Papal”. El sepulcre, va escriure el papa argentí, “ha d’estar en terra; senzill, sense decoració particular i amb l’única inscripció: Franciscus”, es llegeix en el testament, publicat després de la seva mort a 88 anys.

Notícies relacionades >

22/04/2025

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT