Han enviat una carta als ministres de Turisme europeus, en motiu de la cimera que se celebrarà el proper dimarts
Europa Press.
45El Fòrum de la Societat Civil per a la Reconstrucció de les Illes Balears, una agrupació de 22 entitats ciutadanes, ha publicat una carta oberta en la qual demana als ministres de turisme de la Unió Europea que apostin pel decreixement turístic de l’arxipèlag. Ho fan en motiu de la seva reunió a Palma el pròxim dimarts.
“Necessitam una major implicació dels poders públics locals, nacionals i europeu en la definició d’una política turística clara, que aposti pel redimensionament a la baixa del nombre de places turístiques”, subratlla l’organització. En la seva carta, destaca que el turisme ha protagonitzat la vida econòmica i social de les Illes en les últimes dècades, contribuint al benestar de la majoria de la població, però el seu creixement constant “ha generat molts desequilibris, tant de tipus econòmic com ecològic i social”.
El Fòrum posa l’accent en la pandèmia, on, diuen, es va posar de manifest que la dependència el turisme genera uns riscos de cara al futur que s’agreugen per l’actual context de conflictes en Ucraïna i Orient Mitjà, i donat el marc general de canvi climàtic.
Per això, advoca per “reconvertir i reforçar la indústria turística” amb mesures com el canvi d’usos d’hotels per dedicar els edificis a serveis socials o habitatge públic i modernització dels establiments amb mesures d’eficiència climàtica i reducció de places.
A més, el Fòrum de la Societat Civil per a la Reconstrucció de les Illes Balears advoca per derruir els establiments turístics de major impacte ambiental i paisatgístic així com potenciar altres sectors amb la finalitat de diversificar l’economia.
Nascut a València, però criat al barri palmesà de Son Gotleu, revolucionà la indústria musical als anys noranta, gràcies al productor Joan Bibiloni, amb el seu ‘Achikitaun’
Farà rehabilitació per continuar el procés de recuperació
Als seus inicis dalt el cavall, ja li va tocar per sorteig ser caixer fadrí del bienni 1991-1992
Una vintena d'agents han escorcollat diversos comerços turístics i s'han decomissat nombroses peces de roba esportiva falsificades